مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو هایما S7 و سانگ‌یانگ کایرون در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هایما S7 باسانگ‌یانگ کایرون است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هایما S۷:

هایما S۷، خودرویی ساخت چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۱ لیتر است.

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ی داخلی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی گرمکن دار بهمراه امکان تاشوندگی برقی، سانروف و شیشه‌های برقی تمامی سرنشینان، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های در جلو مجهز به گرمکن و برای راننده دارای تنظیمات برقی ۸ جهته، کیلس و استارتر دکمه‌ای، کروز کنترل و چراغ روز به همراه تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل  اشاره کرد.

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

معرفی سانگ‌یانگ کایرون:

سانگ‌یانگ کایرون، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۱۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۱۲ متر در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از جعبه دنده ۵ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۹ ثانیه است.

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۸ لیتر است. این خودرو مجهز به چهارچرخ متحرک دائمی (AWD)، سیستم تعلیق جلو دو جناغی و عقب چند میله‌ای همراه با میله تعادل، میله محافظ درب‌ها به منظور کاهش صدمات در تصادفات جانبی، سنسور عقب، دوربین عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها، سنسور نور (روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها)، سنسور باران، سیستم فرمان حساس به سرعت است.

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون + مشخصات فنی

این خودرو مجهز به حافظه صندلی و آینه‌ها، کروز کنترل، تهویه مطبوع با کنترل رطوبت و کیفیت هوا، مدیریت پیمایش (Trip Computer)، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت، گرمکن صندلی راننده و سرنشینان به همراه پوشش چرم، صندلی‌های سه نفره تاشو، آینه‌های جانبی برقی، کمک فنر‌های گازی، سیستم پدالی ترمز پارک و آینه‌های هوشمند حساس به نور است.

خودرو
هایما S7 سانگ‌یانگ کایرون
کشور سازنده
چین کره جنوبی
سال (طراحی)
2014 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
1995سی سی 3199سی سی
حداکثر قدرت
148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 220 اسب بخار در 6100 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
180 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 312 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 سرعته خودکار 5 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
15.8 ثانیه 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت
165 کیلومتر در ساعت 188 کیلومتر در ساعت
وزن
1545 کیلوگرم 1971 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4498 طول – 1830 عرض – 1730 ارتفاع 4660 طول – 1880 عرض – 1740 ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی
8.8 لیتر در هر صد کیلومتر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
61 لیتر 78 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
سیستم های ترمز و پایداری شامل ترمز ضد قفل ABS – ترمز کمکی BAS ، کنترل کشش TCS – پایداری الکترونیکی ESP ترمزهای دیسکی در محورهای جلو و عقب – ESP – سیستم ضد واژگونی ARP – سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی (HDC) – ABS – EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین کناری و ایربگ های جانبی (جمعاً 4 عدد) کیسه هوا برای سرنشینان جلو – جانبی برای راننده و سرنشین به همراه سیستم آمادگی قبل از تصادف و محدودکننده فشار
سیستم صوتی
نمایشگر 7 اینچی لمسی با GPS – بلوتوث سیستم صوتی با قابلیت پخش DVDبه همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی‌فایر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا