رمز ارز‌ها قابلیت ورود به تجارت کالا را دارند / مقابله با صادرات ریالی از طریق صرافی‌های خارج از کشور

صالح آبادی گفت: سود تسهیلات ارائه شده به صادر کنندگان توسط بانک توسعه صادرات با نرخ ترجیحی و میانگین نرخ آن ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد است.

علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ارز عمده کشور از منابع غیر نفتی مشروط بر بازگشت ارز صادراتی قابل تامین است. باشناختی که از حوزه تجارت خارجی دارم، می‌دانم که ما باید در مصرف ارز صرفه جویی کنیم. به این نحو که کالا‌های غیر ضروری و لوکس را وارد نکرده و نگاهی به تولید داخلی داشته باشیم. همچنین باید اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: علی رغم تحریم‌های اعمال شده، صادرات بخش غیر نفتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. بانک توسعه صادرات در این محور سعی می‌کند سرمایه در گردش بنگاه‌های صادراتی را تامین و ظرفیت‌های صادراتی کشور را توسعه دهد. ما در همه زمینه‌ها بیش از 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و ثابت به بخش‌های صادراتی کشور پرداخت کردیم.نرخ سود تسهیلات برای صادر کنندگان چند دردصد است؟

صالح آبادی بیان کرد: مسائل مربوط به نقل و انتقالات ارز به کشور، از طریق بانک و صرافی وابسته به صادرات را تسهیل می‌بخشیم. به این صورت که کمک می‌کنیم هر صادر کننده‌ای که قصد صادر کردن هر مقدار ارزی را به هر نقطه‌ای داشته باشد، بتواند ارز خود را انتقال دهد. سود تسهیلات ارائه شده به صادر کنندگان توسط بانک توسعه صادرات با نرخ ترجیحی و میانگین نرخ آن ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم توسط بانک توسعه صادرات، توسعه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار بود. ظرفیت بارگیری این بندر در گذشته حدود ۲.۵ میلیون تن بوده که با تامین مالی بانک توسعه صادرات ظرفیت آن به ۸ میلیون تن رسید. توسعه سواحل مکران از سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در برنامه ششم بود که این توسعه هم تا حد زیادی محقق شد.

وی گفت: توسعه تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه یکی از ظرفیت‌های مهم گاز و برق در کشور ماست. تبادل برق بین ایران و کشور‌های مختلف به خصوص کشور‌های همسایه از برنامه‌های راهبردی ماست. یکی از پروژه‌های موفق امسال بهره برداری از فاز اول پتروشیمی بوشهر با ظرفیت صادراتی ۴۰۰ میلیون دلار بود که تامین مالی آن برعهده بانک توسعه صادرات بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا