کشف ۳۵۰۰ میلیارد ریال گرانفروشی در بازار میوه، مرغ و روغن

معاون سازمان حمایت گفت: طی ۱۱ ماه امسال پرونده‌های تخلف در حوزه مرغ و روغن نباتی به ترتیب ۱۱۷ میلیارد تومان و ۳۵ میلیارد تومان تشکیل شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ سید جواد احمدی  با بیان اینکه بازرسی‌ها بر بازار کالاها و اقلام اساسی مردم تداوم دارد، اظهار داشت: آمار بازرسی سازمانهای صنعت معدن و تجارت استان‌ها نشان می‌دهد که طی یازده ماه سال جاری یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۷ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی در خصوص ۱۷ قلم کالا و خدمت اولویت دار در سراسر کشور انجام شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هدف از اجرای این طرح‌های نظارتی را بررسی قیمتها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار عنوان کرد و افزود: آمار بازرسی‌های انجام شده طی این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌های مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر، روغن نباتی و … بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: طی این مدت روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام شده و بر اساس قانون با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود.

وضعیت بازرسی‌های از بازار مرغ و روغن

احمدی گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ طی ۱۱ ماه سال جاری، جمعاً ۲۱۳ هزار و ۷۳۲ مورد بوده و در همین راستا برای ۱۸ هزار و ۳۳۹ واحد صنفی متخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر یک هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

وی افزود: همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور جلوگیری از سو استفاده افراد فرصت طلب در بازار روغن نباتی، طی این مدت، با بازرسی از تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۸۲ واحد عمده، خرده و انبارهای نگهداری روغن نباتی، تعداد ۴ هزار و ۲۳۶ واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از ۳۵۲ میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۳۷ ریال به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.

احمدی ادامه داد: طی همین مدت ۲۹۴ هزار و ۵۵ مورد بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی، عمده و خرده فروش و بازارهای میوه در سراسر کشور صورت پذیرفته که ۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد متخلف شناسایی و گزارشات با ارزش یک هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و۹۰۱ هزار و ۳۲۶ ریال به ادارات تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

معاون بازرسی ورسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد شد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به سال و شب عید باشند زیرا در همین راستا با هماهنگی‌های مناسبی که با دستگاه‌های متولی امر نظارت بر بازار انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اتاق‌های اصناف به‌صورت ویژه رصد و پایش روزانه بازار را در دستور کار خود قرار داده و با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم.

وی یادآور شد: همچنین مردم در سراسر کشور می‌توانند گرانفروشی، احتکار و اختفا، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صمت استان‌ها به ثبت برسانند.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا