یک سوم کشورهای جهان مرزهای خود را به روی گردشگران بین المللی بسته‌اند

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، ۳۳ درصد از مقاصد گردشگری در سراسر جهان در حال حاضر به خاطر بحران کرونا کاملا به روی گردشگران جهانی بسته شده‌اند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از راشاتودی، آخرین اطلاعات سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد 33 درصد از مقاصد گردشگری در سراسر جهان یعنی 69 مقصد گردشگری در حال حاضر به خاطر بحران کرونا کاملا به روی گردشگران جهانی بسته شده‌اند.

بیش از نیمی از این مقاصد گردشگری یعنی 38 مقصد به مدت حداقل 40 هفته کاملا بسته بوده‌اند و 34 درصد از تمام مقاصد گردشگری هنوز هم به طور نسبی به روی گردشگران بین المللی بسته هستند.

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، ویروس جدید کرونا بسیاری از دولتها را مجبور کرده تلاش‌های خود برای برداشتن محدودیت‌های سفر را متوقف کنند.

زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت:«محدودیت های سفر جهت کنترل همه‌گیری ویروس کرونا وضع شده‌اند. در حال حاضر همانطور که برای از سرگیری گردشگری تلاش می‌کنیم، باید بدانیم که این محدودیت‌ها تنها یک بخش از راه حل هستند. این محدودیت‌ها باید بر اساس آخرین اطلاعات و تحلیل‌ها وضع شوند تا بتوان بخش گردشگری را که میلیون‌ها شغل و کسب و کار به آن وابسته است به صورتی ایمن بازگشایی کرد».

در این گزارش آمده است محدودیت های سفر در مناطق مختلف متفاوت هستند. از 69 مقصد گردشگری که مرزهای آنها به طور کامل به روی گردشگران بسته شده است، 30 مقصد در آسیا و اقیانوس آرام، 15 مقصد در اروپا، 11 مقصد در آفریقا، 10 مقصد در قاره آمریکا و 3 مقصد در خاورمیانه قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا