وزیر صمت: ستاد تنظیم بازار اختیاری در رابطه با تنظیم بازار ندارد

وزیر صمت گفت: ستاد تنظیم بازار اختیاری در رابطه با تنظیم بازار ندارد و هیچ ابزاری برای اعمال نظارت بر بازار کالا‌های مختلف در دست این ستاد نیست.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  علیرضا رزم حسینی در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق مجلس که با موضوع بررسی توزیع و تامین کالا‌های اساسی برگزار شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید مرغ را در اختیار ما بگذارد تا توزیع کنیم، ​، ولی متاسفانه بخشی از مرغ خارج از شبکه توزیع به بازار می‌آید و قیمت مصوب در آن رعایت نمی‌شود.

وی گفت: از امروز مقرر شد مرغ در کشتارگاه قیمت‌گذاری شود و مسیر آن تا رسیدن به میادین فروش به طور دقیق مورد رصد قرار گیرد.

رزم حسینی افزود: همچنین مقرر گشته برای رفع نیاز بازار مرغ 50 هزار تن از این محصول به کشور وارد شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اینکه این موضوع جزو وظایف وزارت صمت نیست,، اما تامین میوه برای مردم صورت گرفته و در حال حاضر پرتقال و سیب با قیمت 11 تا 12 هزارتومان عرضه می‌شود.

رزم حسینی افزود: البته ملاک مغازه‌های میوه فروشی بالای شهر نیستند چرا که آن‌ها سرقفلی سنگین دارند و میوه را به صورت دست چین عرضه می‌دهند به همین دلیل قیمت میوه در این مغازه‌ها گران می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا