از ادعای استاندار تا واقعیت و نبود روغن جامد در بازار کردستان؛ مقصر کیست؟

 استاندار کردستان در حالی مدعی شده که کمبود کالای اساسی در بازار وجود نداشته که روغن جامد در بازار سطح استان نایاب و سبب گله‌مندی مردم شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ سنندج ، در هفته‌های گذشته و این‌روزها مساله کمبود برخی اقلام و کالاها از جمله روغن جامد در بازار استان کردستان به‌ویژه سنندج باعث به وجود آمدن موج گرانی نارضایتی و فضای روانی برای مردم شده و این در حالی‌ست که استاندار کردستان آن را انکار کرده است!

حرف و حدیث‌ها از کمبود این محصول در بازار مرکز استان کردستان در حالی به گوش می‌رسد که گزارشات میدانی خبرنگاران تسنیم از سرگردانی مردم برای تهیه یک حلب  5کیلویی روغن جامد در سطح بازار و جولان دلالان چندان کذب نیست.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در حالی روز دوشنبه 25اسفندماه جاری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مدعی شده که “هم‌اکنون در استان کمبود کالای اساسی وجود ندارد” که  اگر خودشان سری به بازار بزنند، خواهند دید که روغن 5کیلویی در این آشفته بازار نایاب شده است.

استاندار کردستان اعلام کرده که برای تامین میوه شب عید و تنظیم بازار در این بخش 950 تن سیب و پرتقال تامین و در 8 غرفە در سطح استان توزیع می‌شود.

وی میوه تنظیم بازار شب عید را شامل 650 تن پرتقال و 300 تن سیب است، گفت: پرتقال از قرار هر کیلو 11 هزارو 500 و سیب زرد و سرخ به ترتیب 9 و 7 هزار تومان تعین شده است.

مرادنیا درباره قیمت مرغ نیز اظهار کرده که کردستان از استان‌هایی بوده که نسبت به دیگر استان‌ها کمترین نوسان را در قیمت مرغ داشته و این امر با دید حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده امکان‌پذیر شد.

وی همچنین به واریز بیش از 54 میلیارد تومان سود حاصل از فروش سوخت بە حساب خانوارهای مرزنشین و فعالیت بازارچه‌های مرزی در استان اشاره و بیان کرده که از بازارچه‌های مرزی امکان واردات کالاهای اساسی فراهم‌ شده است.

مرادنیا از تجار و بازرگانان خواسته که جهت فعال شدن بازارچه‌ها و افزایش درآمد مرزنشینان و کاهش کوله‌بری جدی‌تر در صحنه حضور پیدا کنند.

استاندار کردستان در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج وعده دستور جدی نظارت بر بازار و برخورد با دلالان و سودجویان را داده و ادعاهای امروزش نیز با گفته‌های مردم واقعیت ندارد.

قادری، شهروندی است که از نبود روغن جامد گلایه می‌کند و به خبرنگار تسنیم گفت: درب هر مغازه‌ای که می‌‌روی روغن جامد وجود ندارد، البته گاهی برخی از مراکز و فروشندگان در سایه سوءمدیریت و نبود نظارت، روغن حلب 5کیلویی که 70هزار تومان روی آن حک شده را با 130 هزار تومان و به شرط خرید کنسرو و رب و … به فروش می‌رسانند!

زمانی شهروند مغازه‌داری است که به خبرنگار تسنیم در سنندج گفت: دو ماهی است که روغن جامد نایاب شده و ما هم برای فروش نداریم و تنها در مغازه روغن سرخ‌کردنی داریم.

به گفته رئیس سازمان صمت استان کردستان، دلیل کمبود روغن جامد در ماه‌های گذشته به دلیل نبود قوطی روغن بوده که اکنون این مشکل نیز حل شده و تولید می‌شود.

گزارش‌‌های میدانی خبرنگاران ما حاکی از آن است که نبود روغن جامد‌ در بازار سطح استان موجب نگرانی مردم شده است؛ حال می‌ماند آقای استاندار  و مردمانی که برای تهیه روغن حلب 5کیلویی سرگردان مغازه‌های سطح بازار استان شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا