استان همدان در جذب سرمایه گذاری برای بخش تولید رکورد زد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری مردم در بخش تولید خبر داد و گفت: میزان تقاضا طی سال گذشته برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی استان در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

«حمیدرضا متین» روز شنبه  اظهار داشت: در سالی که گذشت سرمایه های مردم به سمت بخش تولید استان سرازیر شد و حاصل آن صدور یک هزار و ۳۰۰ جواز تاسیس برای استقرار صنایع جدید است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ وی با اشاره به تلاش مسئولان استان برای ارتقای جایگاه صنعتی همدان، گفت: جهش تولید به معنای واقعی در این منطقه محقق شد و در سال جدید برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولیدکنندگان گام برمی داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: برای راه اندازی واحدهای یاد شده دست‌کم هفت هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که از محل سرمایه های بخش خصوصی تامین خواهد شد.

به گفته او، صدور جواز تاسیس نخستین مرحله استقرار واحدهای صنعتی است و پس از آن مجریان باید به دنبال ساخت و ساز و تهیه و نصب ماشین‌آلات باشند و سپس پروانه بهره‌برداری برای آنها صادر می‌شود.

متین با بیان اینکه فرآیند ساخت و ساز و راه اندازی خط تولید دست‌کم یک سال طول می کشد، تصریح کرد: در این مراحل مجریان طرحها را تنها نگذاشته و تا رسیدن به بهره‌برداری آنها را مشاوره و پشتیبانی می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازگشت ۱۲۰ واحدغیرفعال استان به چرخه تولید، افزود: در زمینه فعال سازی واحدهای راکد فعالیت های موثری انجام شد و بازگشت کیان کرد ملایر، فولاد جعفری همدان، رزن سافت و کیان وینسا در ملایر نمونه های بازگشت صنایع از کار افتاده به چرخه تولید هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان روشن شدن چراغ این واحدها بی تردید نقش ویژه‌ای در رونق اقتصادی و اشتغال استان دارد که از این پس ثمره آن را مشاهده می‌کنیم.

یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی دارای مجوز در استان همدان فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا