فیل ماهی ۵۰۰ کیلویی در تور صیادان رستمرودی

 معاون شیلات مازندران با تایید این اتفاق گفت: این فیل ماهی حدود ۵۰۰ کیلوگرمی سه روز قبل به طور اتفاقی در تور صیادان رستمرود نور گرفتار و به محض اطلاع از این اتفاق کارشناسان مرکز تکثیر ماهیان شهید رجایی ساری به محل اعزام شدند.
به گزارش «نبض‌تجارت»؛ عباس زاده افزود: کارشناسان شیلات با بررسی این ماهی صید شده که به دلیل گرفتار شدن در تور صیادان و استرس ناشی از آن ، نیمه جان شده بود اعلام کردند امکان تکثیر از این ماهی وجود ندارد و اگر دوباره در دریا رها شود به دلیل نیمه جان بودن احتمال دارد در تور صیادان غیرمجاز بیفتد.

او ادامه داد: ماهی خاویاری صید شده به شرکت مادر تخصصی منتقل و ۳۶ کیلوگرم خاویار از این ماهی استحصال شد.
معاون شیلات مازندران با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت شیلات به صورت منظم در صیدگاه‌ها حضور دارند، افزود: صیاداتی که به صورت اتفاقی ماهیان خاویاری در تور آن‌ها می‌افتد موظف هستند این اتفاق را به شیلات گزارش دهند.

عباس زاده گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و هرگونه صید تجاری این گونه در خطر انقراض ، قاچاق محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دریای خزر بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند و فیل‌ماهی ، تاس‌ماهی ایرانی و روسی، ماهی شیب و ازون‌برون گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.

صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا