نصب مخازن ذخیره روغن خوراکی در نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از پیشرفت ۹۸ درصدی نصب مخازن ذخیره روغن خوراکی در بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از سازمان بنادر و دریانورد، محمدتقی انزان پور با اشاره به مهم‌ترین اقدامات بنادر مازندران در سال ۹۹، اظهار داشت: اجرای محوطه سازی کانتینری بندر نوشهر و لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار به میزان ۱۰۰ درصد از اقدامات مهم بنادر مازندران بود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی به میزان ۴۰ درصد، اجرای پروژه ریل گذاری اسکله‌های جنوبی برای استفاده جرثقیل به میزان ۱۰۰ درصد از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه اصلاح سیستم اعلام حریق و تهویه دیتا سنترهای بندر نوشهر به میزان ۱۰۰ درصد و احداث ساختمان باشگاه ملوانان بندر نوشهر به میزان ۱۰۰ درصد را می‌توان از دیگر اقدامات
صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد، گفت: اجرای سیستم حفاظت‌های پیرامونی بندر نوشهر به میزان ۹۰ درصد و انتقال دو دستگاه مکنده غلات ۲۵۰ تنی و ۳۰۰ تنی از بندر امام (ره) به میزان ۱۰۰ درصد از دیگر فعالیت‌های سال گذشته است.

احداث مخازن روغن خوراکی

انزان پور افزود: احداث مخازن روغن خوراکی به میزان ۹۸ درصد، احداث کارگاه چوب خشک کنی به میزان ۹۰ درصد و احداث سیلوی غلات با سرمایه گذاری در بندر نوشهر به میزان ۹۸ درصد از دیگر فعالیت‌های انجام شده در بنادر مازندران در سال گذشته بود.

وی با اعلام آزادسازی نوار ساحلی به تعداد ۱۸ مورد و به طول حدود ۱۲ کیلومتر در مازندران طی سال گذشته، بیان کرد: پیگیری صدور مجوز سازه‌های تفریحی و شیلاتی به تعداد ۳۱ مورد و نجات جان ۲۲ نفر طی عملیات جستجو و نجات دریایی در محدوده تحت نظارت اداره کل (رامسر تا فرح آباد ساری) از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

انجام عملیات لایروبی در حدود ۲۹۳ هزار متر مکعب

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: انجام عملیات لایروبی در حدود ۲۹۳ هزار متر مکعب به منظور تعمیق حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار، انجام مستمر بازرسی از شناورهای متردد به بنادر نوشهر و فریدونکنار، تخلیه و بارگیری تا ۲۳ اسفندماه به میزان ۹۳۳ هزار و ۲۵۰ تن را می‌توان از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۹ برشمرد.

حفظ ظرفیت اسمی بندر

وی درباره مهم‌ترین اهداف بنادر مازندران در سال جدید، بیان کرد: حفظ ظرفیت اسمی بندر به میزان ۲,۸ میلیون تن، حفظ ظرفیت کانتینری بندر نوشهر به میزان ۱۶ هزار TEU و تکمیل مستندات پروژه ریل گذاری اسکله جنوبی جهت استقرار جرثقیل و محوطه سازی ضلع جنوبی بندر نوشهر از مهم‌ترین اهداف تبیین شده در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با تأکید بر افزایش میزان جذب سرمایه گذار غیردولتی در سال جاری، اظهار داشت: ارتقا توان عملیاتی بندر از ۹ به ۱۳ درصد، احداث راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی به روش طرح و ساخت با پیشرفت ۹۰ درصد و احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.

خارج سازی مغروقه ها

انزان پور افزود: اجرای تفکیک شبکه آبرسانی و آتش نشانی محوطه بندر نوشهر با پیشرفت ۴۰ درصد، ارتقا سطح ایمنی بندری از ۱۴ به ۱۵ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵)، تأمین تجهیزات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب مرتبط با ایمنی آب راه‌های تحت حاکمیت و نیز لایروبی کانال و حوضچه‌های بنادر و خارج سازی مغروقه ها دیگر اهداف بنادر مازندران در سال جاری است.

وی با اشاره به مدیریت سواحل و نظارت بر ساخت و سازه‌های ساحلی و دریایی استان به میزان ۱۰۰ درصد و همچنین ارتقا سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بنادر مازندران و ناوگان تحت پرچم از ۲۰ به ۲۲ درصد در سال جاری، گفت: ارتقا سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تأسیسات بندری از ۹ به ۱۰ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) و انضباط بخشی تردد وسایل نقلیه موتوری در بندر نوشهر به میزان ۱۰۰ درصد در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به ارتقا سطح تجهیزات بندری و افزایش میزان آماده بکاری تجهیزات، الکترونیکی کردن فرایندهای بندری و افزایش بهره وری و بهبود شاخص‌های عملیاتی بندر نوشهر به عنوان دیگر اهداف تعریف شده بنادر مازندران در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ارتقا شاخص‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، ارتقا امنیت بندری نوشهر و ارتقا شاخص‌های ایمنی حریق بندر نوشهر دیگر اهداف مهم بنادر مازندران در سال جاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا