از تلویزیون های نفتی تا LED l Full

 اولین تلویزیون هایی که اختراع شدند با نفت کار می کردند!!! که بعد از سراسری شدن برق در جهان به تلویزیون های برقی تبدیل شدند، بعد از آزمون و خطاهای زیاد در ساخت تلویزیون ها به تلویزیون های پالسما رسیدیم.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  بنابراعلام فروشگاه لوازم خانگی کاوانی، تلویزیون های پالسما نسبت به رقیب های پیش از خود ماندگارتر بودند، اما به دلیل انعکاس نور زیاد در صفحه تلویزیون و زاویه دید ضعیف به مرور به LCD تبدیل شدند.

به جرأت می توان گفت LCD انقلابی در صنعت تلویزیون ها بود، چون اصلا هیچ شباهتی به تلویزیون های قبل از خود نداشت، هم از لحاظ ساختاری ظریف تر شده بود، هم از لحاظ کیفیت تصویر.

 نحوه کارLCD ها:

تصویری که بیننده از صفحه ی تلویزیون مشاهده می کرد از یک المپ LCD که در مرکز دستگاه تعبیه شده بود نشأت میگرفت.

( دارای المپ مرکزی )

 معایب LCD ها:

۱. مدتی بعد از روشن ماندن دستگاه، المپ تصویر و صفحه به شدت گرم می شدند.

۲. مصرف برق المپ LCD زیاد بود.

۳. چون المپ تصویر در مرکز این دستگاه قرار گرفته بود همیشه گوشه های تصویر تاریک تر از مرکز بود و این یک عیب اساسی LCD ها بود.

همین چند عیب اساسی کافی بود که متخصصین به فکر راه چاره باشند که پس از مدتی تلویزیون های LCD جای خود را به LED ها دادند.

نحوه کار LED ها:

قبل از هر چیز متخصصان به فکر کمتر کردن مصرف برق بودند ، به همین دلیل کال المپ های LCD را حذف و به جای آن از (المپ های  LED استفاده کردند، که به مراتب مصرف برق آنها کمتر از المپ های LCD بود) در ضمن های المپ های LED خیلی هم دیرتر گرم میشدند.

اما چگونه مشکل تاریکی گوشه های تلویزیون ها برطرف شد؟؟

در تلویزیون های LED به جای یک المپ مرکزی LCD از صدها المپ LED در کل صفحه ی نمایش استفاده شد، که نور و کیفیت تصویر را در همه ی نقاط تلویزیون کامال یک دست می کرد.

پس همانطور که گفته شد به تلویزیونی LED گفته می شود که همه صفحه ی نمایش آن را المپ هایLED تشکیل دهد:

اما فقط دو برند فیلیپس و پاناسونیک این نکته را رعایت کردند که جزو گروه تلویزیون های LED l Full هستند. همچنین این دو برند دارای کیفیت بیشتری نسبت به بقیه برندها هستند و مصرف برق آنها نیز کمتر است. البته از لحاظ اقتصادی در مقایسه با دیگر برندها قیمت بالاتری دارند. بنابراین بقیه برندها ترکیب LCD وLED  هستند!!! اما چگونه؟

این برندها به جای کارگذاشتن المپ های LED در کل صفحه ، آنها را فقط در گوشه ها و دور قاب تلویزیون کار گذاشتند و برای روشنایی مرکز تلویزیون از همان المپ LCD سابق استفاده کردند.

پس به دلیل استفاده از المپ های  LCDکیفیت تصویرشان از تلویزیون های LED l Full ضعیف تر است و مصرف برق بیشتری دارند.

جمع بندی:

بهترین راه برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که از چه سیستمی برای تلویزیون شما استفاده شده است ، مطالعه دفترچه راهنما و کارتن محصول است که در صورت نوشتن کلمه LEDTV l Full برای روشنایی صفحه ی تلویزیون شما کامال از المپ های LED استفاده شده است.

مانند برند های ( Philips | Panasonic ) و در صورت نوشتن توضیح اضافه در مورد کلمه LED تلویزیون ترکیب LCD و LED است.

البته امروزه به هنگام خرید تلویزیون با انبوهی از تنوع روبرو هستیم که بهترین کار، انتخاب تلویزیون متناسب با نیازهای خود می باشد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا