فراخوان بیش از ۱۰۰ هزار خودروی هیوندای، به لیست فراخوان آتش سوزی

۱۰۰ هزار خودروی جنسیس هیوندای، به دلیل خطر آتش سوری به لیست فراخوان اضافه شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ وسایل نقلیه هیوندای جنسیس G۷۰ / G۸۰، به علاوه هیوندای کونا و ایونیک EV، در حال فراخوان به دلیل خطر آتش سوزی هستند، اگرچه تاکنون هیچ حریقی در ایالات متحده صورت نگرفته است.

سه فراخوان جدید NHTSA که در این هفته صادر شده است بر ۹۵ هزار خودروی بنزینی هیوندای جنسیس G۷۰ و G۸۰ و همچنین ۵ هزار مدل هیوندای کونا برقی و هیوندای Ioniq بوده است. NHTSA گفت، این مشکلات ناشی از سیستم‌های ترمز ضد قفل در خودرو‌های جنسیس و اتصال کوتاه باتری لیتیوم یون در خودرو‌های EV است.

از ماه مه، در نمایندگی‌های محلی تعمیرات این خودروها به صورت رایگان انجام می‌شود، اما تا زمانی که اصلاحات انجام نشود، به رانندگان توصیه نمی‌شود در ساختمان‌ها یا در نزدیکی ساختمان‌ها این خودرو را پارک کنند.

با این فراخوان‌های جدید، هیوندای و کیا در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه را برای خطرات مختلف آتش سوزی طی چند سال گذشته فراخوانده اند.

خط فراخوان آتش سوزی هیوندای همچنان ادامه دارد. مدل‌های آسیب دیده شامل هیوندای جنسیس ۲۰۱۵–۲۰۱۶ و جنسیس G۸۰، ۲۰۱۷–۲۰۲۰، در مجموع ۹۴ هزار و ۶۴۶ دستگاه خودرو و همچنین ۵۵۲ دستگاه جنسیس G۷۰، ۲۰۱۹-۲۰۲۰ است. مشکل این وسایل نقلیه این است که ماژول‌های سیستم ضد قفل ترمز (ABS) آن‌ها ممکن است به طور داخلی دچار اختلال شوند و این نقص می‌تواند باعث اتصال کوتاه برق شود که با گذشت زمان باعث آتش سوزی محفظه موتور می‌شود.

این می‌تواند در حالی که وسیله نقلیه در حال حرکت یا پارک است اتفاق بیفتد، به همین دلیل هیوندای و NHTSA به صاحبان خود می‌گویند که امن‌ترین مکان برای پارک آن‌ها بیرون و دور از خانه‌ها و سایر سازه‌ها است.

هیوندای گفت، خبر خوب این است که فقط سه مورد آتش سوزی خودرو در نتیجه این نقص در ABS تأیید شده است و هیچ یک از آن‌ها در ایالات متحده نیست.

این خودروها نیاز به اصلاح ساده دارند که فیوز ماژول ABS را باید تعویض کنند.. از آنجا که فیوز جایگزین در دمای پایین‌تر درجه بندی می‌شود، NHTSA گفت: جریان عملیاتی ماژول ABS را به طور موثر محدود می‌کند و باید از آتش سوزی بیشتر جلوگیری کند.

فراخوان سوم شامل ۴۶۹۴ خودروی هیوندای کونا الکتریک ۲۰۱۹-۲۰۲۰ و دو خودرو هیوندای Ioniq Electric ۲۰۲۰ است. مشکل این وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی خطر کوتاه شدن برق در سلول‌های باتری یون لیتیوم است. سلول‌ها از LG Energy Solutions تهیه می‌شوند و به نظر می‌رسد که مخزن سلول باتری می‌تواند تا شود. اگر چین خوردگی وجود داشته باشد، آبکاری لیتیوم روی برگه ممکن است بتواند کاتد را لمس کند که منجر به آتش سوزی کوتاه مدت می‌شود.

راه حل موقت این است که رانندگان کونا و هیوندای Ioniq خودرو‌های الکتریکی خود را به فروشنده برسانند تا میزان شارژ باتری را به عنوان راهی برای کاهش خطر کاهش دهند. NHTSA گفت دارندگان همچنین می‌توانند با استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاعات، دستورالعمل‌هایی را برای کاهش این محدودیت دریافت کنند.

طبق NHTSA، راه حل طولانی مدت نصب باتری جدید خواهد بود که دارای پوشش عایق روی کاتد خواهد بود. در اوایل این ماه، NHTSA و کیا فراخوان ۳۷۹ هزار و ۹۳۱ کادنزاس و اسپورتیج را صادر کردند. این فراخوان همچنین شامل خطر آتش سوزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا