استان اصفهان برای افزایش ۷۰ درصدی تولید مرغ اعلام آمادگی کرد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کاتباتی با مقامات بالادستی انجام شده که در آن استان اصفهان اعلام آمادگی کرده است جوجه‌ریزی ماهانه خود را از ماهانه ۷ میلیون قطعه به ماهی ۱۲ میلیون افزایش دهد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ حسن ایراندوست اظهار کرد: وضعیت بازار مرغ اکنون خوب و شرایط هم از نظر فراوانی و هم از نظر قیمت در حال عادی شدن است، همواره این ادعا را داشتیم که در تولید مشکلی وجود ندارد و اگر مشکلی وجود دارد در توزیع بوده و با شرایط جدیدی که برای توزیع تعریف شده است مشکل توزیع نیز در حال حل شدن است.

وی افزود: اکنون تولید و مصرف در حال هماهنگ شدن با یکدیگر است بر همین اساس نیز اکنون مرغ به قیمت مصوب در حال توزیع در سطح شهر و استان اصفهان است. مرغ توسط سازمان صمت در سطح شهر به صورت متمرکز بین شهرستان‌ها و مراکز عرضه توزیع می‌شود و توانسته‌ایم مصرف را مدیریت کرده و با توزیع و تولید هماهنگ کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اکنون بر اساس گزارشاتی که از مناطق مختلف شهر و استان اصفهان دریافت کرده‌ایم مرغ به اندازه کافی وجود داشته و قیمت آن نیز مصوب تنظیم بازار است.

ایراندوست افزود: بر اساس اساسنامه‌ای که وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرده است و تصمیمات جلسه هیئت وزیران تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ کشور با مسئولیت وزیر جهاد کشاورزی مصوب شده که در آن تکلیفی نیز به استان‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: به منظور پیگیری مصوبات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور مقرر شد کمیته‌ای مرکب از رؤسای سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده دستگاه قضائی استان با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود و رؤسای این کمیته‌های استانداری باید گزارش عملکردشان را مرتب به صورت روزانه به دبیرخانه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور ارسال کنند. در اولین جلسه این کمیته در استان اصفهان مصوباتی داشتیم که به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این گفته که مشکلی در تولید نداریم به این معنا است که در مقایسه تولید امسال با پارسال ظرفیت تولید به همان اندازه سال قبل بوده، نهاده مورد نیاز تولید نیز کاملاً توسط جهاد کشاورزی تأمین شده است اما اگر یک دفعه تقاضای مازادی شکل بگیرد نمی‌توان به یکباره تولید مرغ را افزایش داد و برای این کار بین دو تا سه ماه فرصت لازم است.

ایراندوست افزود: بنابراین اگر تقاضا در اسفند ماه بیش از پیش بینی‌ها باشد نمی‌توان به سرعت آن را تولید کرد. اکنون مکاتباتی با مقامات بالادستی انجام شده که در آن استان اصفهان اعلام آمادگی کرده است جوجه‌ریزی ماهانه خود را از ماهانه ۷ میلیون به ماهی ۱۲ میلیون افزایش دهد.

وی تصریح کرد: البته لازم است این تضمین به استان اصفهان داده شود که اگر مرغ را تولید کرد و در آن زمان مرغ ارزان شد دولت ورود کرده و گوشت مرغ را به قیمت مصوب از مرغدار خریداری کند تا مرغدار آسیب نبیند.

ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا