۲۵۰۰ شناورتجاری ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان بازرسی شدند

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۵۲۹ فروند انواع شناور کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی توسط اداره کنترل بازرسی کشتی ها در سال ۹۹ در بنادر استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ اسماعیل مکی زاده روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از مجموع شناورهای بازرسی شده در سال ۹۹ حدود ۲ هزار و ۷۹ فروند شناور ایرانی و ۴۵۰ فروند نیز شناور خارجی بود که انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی را شامل شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع شناورهای مورد بازرسی قرار گرفته ۲ هزارو ۳۵ فروند دارای نواقص بودند که از این میزان هزارو ۶۷۳ فروند شناور ایرانی با ۷۱ درصد نقص و ۳۶۲ فروند نیز شناور خارجی با ۸۰ درصد نقص بوده که تا بازرسی مجدد مکلف به رفع نقص شدند.
معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود؛ عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای کنوانسیونی شامل گواهینامه ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین آلات، کنوانسیون کار دریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه بود و پس از اعلام،رفع نواقص و پس از بازررسی مجدد،برای شناورهای مذکور مجوز دریانوردی صادر شده است.
مکی زاده به نواقص یافت شده در شناورهای غیر کنوانسیونی نیز اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل نوع متفاوت ساختار و فعالیت در این شناورها نواقصی چون گواهی بیمه نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی نامه شایستگی پرسنل و جلیقه نجات  مورد بازدید قرارگرفت و تا رفع عیوب از استمرار فعالیت شناور ممانعت شد.
وی عنوان کرد: این اداره کل از ابتدای آذرماه تا ۲۵ اسفندماه (زمان شروع طرح نوروزی) چهار مورد بازرسی خاص و ویژه علاوه بر بازرسی های جاری شامل ۲ مورد بازرسی گسترده و ۲ مورد بازرسی متمرکز (شامل تجهیزات ایمنی و توانمندی های خدمه برای سال جاری) از تمامی شناورهای مسافری و لندینگ کرافتها حامل خودروهای سرنشین دار صورت می پذیرد.
مکی زاده ادامه داد: به تعداد۷۶۰ مورد بازرسی اولیه و مجدد از شناورهای مذکور بمنظور ارتقا هر چه بیشتر استانداردهای فنی و ایمنی آنها در مواجهه با کثرت مسافرتهای دریایی در پایان سال صورت گرفته است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان از دیگر اقدامات عمده افسران کنترل و بازرسی کشتی های استان اجرای الزامات کنوانسیون MLC۲۰۰۶ کنترل چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا توسط خدمه شناورهای وارده به بنادر استان بر روی عرشه کشتی ها و همچنین  رسیدگی به شکایات ۵۳ دریانورد ایرانی و خارجی و کمک به آنها برای رسیدن به حق و حقوق خود اشاره کرد.

 

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا