توزیع ٢٤٠ هزار تن کالای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان

– مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ٢٤٠ هزار تن برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «حجت براتعلی» اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع مقدار ٢٤٠ هزار تُن از سه نوع کالای برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفت که توزیع ٣٠ هزار تُن برنج وارداتی، ٣٠ هزار تُن شکر و ١٨٠ هزار تُن روغن بر اساس برنامه عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: کالاهای اساسی برنج، شکر و روغن از طریق شبکه‌های توزیع کشور شامل: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، مراکز اصناف منتخب با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

براتعلی خاطرنشان کرد: توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان بلافاصله بعد از تنظیم بازار پایان سال ٩٩، عملیاتی شد و وقفه‌ای در اجرای طرح ایجاد نشده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای توزیع کالاهای اساسی مردم وجود ندارد و در صورتی که تشخیص داده شود بازار نیاز به کالا دارد اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد: در طول اجرای طرح، هر استانی که در زمینه تأمین این کالاها کمبود داشته باشد می‌تواند با انعکاس مشکل خود به وزارت صنعت نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان اقدام کند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد، میزان ۳۰ هزار تن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

همچنین مقدار ۳۰ هزار تن شکر با قیمت هشت‌هزار و ۷۰۰ تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، سه هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۸۰ هزار تومان و حدود ۱۸۰ هزار تن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شد.

در این جلسه همچنین با اشاره به موجودی ۱۳۶ هزار تنی خرما در کشور، گزارشی درباره چگونگی توزیع خرما در سراسر کشور نیز ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا