پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین نرخ سکه بهار آزادی به ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۳ فروردین با ۶،۲۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین نرخ سکه بهار آزادی به ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ محمود فضل آذر شربیانی، بازرس اتحادیه طلای تهران با تائید بر اینکه تنش‌های سیاسی باعث افزایش قیمت دلار شده است، گفت: هر چند بازار طلا به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونا تعطیل است، اما قیمت طلا به دلیل تنش‌های سیاسی اندکی گران شد. فعلا واحد‌های صنفی تعطیل هستند. چنانچه امروز اتفاق خاصی رخ ندهد قیمت طلا ثابت باقی می‌ماند.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: دیروز در بازار‌های داخلی اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد و آن هم برگشت سکه به بالای سطح روانی ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بود. ساعت ۴ بعدازظهر فلز گرانبهای داخلی با قیمت ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.

افزایش قیمت سکه در شرایطی صورت گرفت که در معاملات پشت خطی در برخی مقاطع، فلز گرانبهای داخلی ارقام زیر ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان را نیز تجربه کرده بود. به گفته فعالان، عامل اصلی رشد قیمت سکه، افزایش بهای دلار بود.

افزایش بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که در بازار‌های جهانی، قیمت اونس طلا افزایش معناداری را تجربه نکرده بود. سکه در صورتی که در روز‌های آینده بتواند خود را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برساند، با ورود بیشتر خریداران مواجه خواهد شد.

با این حال، از دست دادن محدوده ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بار دیگر فروشندگان را به بازار سرازیر خواهدکرد. برخی فعالان انتظار دارند با آغاز ماه مبارک رمضان میزان خرید‌ها در بازار سکه کاهش پیدا کند. با این حال، سکه در هفته‌های اخیر نشان داده است که بیش از هر عاملی به روند قیمت دلار دقت می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا