۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای خرید تضمینی امسال اختصاص یافت

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای خرید تضمینی گندم سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش بینی شده که ۲۲ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت و ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی تامین می شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  حسن حنان معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در نشست پایش بازار کالاهای اساسی از پرداخت هزینه 13 هزار تُن گندم در طرح خرید تضمینی گندم، به ارزش 540 میلیارد ریال به گندمکاران 5 استان خبر داد.

وی اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از دهه دوم فروردین ماه در کشور آغاز و تاکنون 20 هزار تُن گندم در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان خریداری شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، افزود: سال گذشته در همین مقطع 5 هزار تُن گندم خریداری شده بود و در سال جاری 20 هزار تُن خریداری شده که البته دلیل این افزایش، آغاز زودتر خرید تضمینی در کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته 50 درصد و نسبت به میان مدت 40 درصد کاهش داشته است، گفت: برای خرید تضمینی گندم در سال جاری 40 هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش بینی شده است که 22 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت، تأمین و طی ماه‌های اردیبهشت، تا پایان مرداد به حساب گندم کاران واریز خواهد شد. همچنین 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی نیز پس از تأمین به کشاورزان گندمکار پرداخت می‌شود.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا