چه تعداد پارچه ماسک سال گذشته در شهرستان ملایر تولید شد؟

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های تولیدی بافتینه و بافتسان در سال کرونایی ۹۹ برای کشور افتخار آفریدند و با تولید ۸.۵ میلیارد عدد پارچه مخصوص ماسک(اسپان باند و ملت بلون) تبلور عینی حمایت از تولید ملی و جهش تولید را به نمایش گذاشتند.

 حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز یکشنبه با اشاره به فعالیت های شاخص این ۲ شرکت در زمینه تامین نیازهای کشور برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: متاسفانه برخی از جریان‌ها با سوء استفاده از نهادهای انقلابی به دنبال ایجاد تشنج، شایعه‌پراکنی و تهمت‌هایی مبنی بر عرضه آزاد و خارج از ضابطه محصولات تولیدی این ۲ شهرکت هستند، بدون اینکه حتی یک برگ سند مبنی بر تخلف مطرح شده را برای ارایه در اختیار داشته باشند.

وی تاکید کرد: کار فاخری که به همت کارکنان این ۲ شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب رقم خورد و سال گذشته با تولید ۸.۵ میلیارد عدد پارچه ماسک (اسپان باند و ملت‌بلون) در کشور، ولایت‌مداری خود را ثابت کرده اند، که البته برخی جریان‌ها با اتهام و افتراهای بی‌اساس قصد گذاشتن چوب لای چرخ تولید را دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ۹۶ درصد پارچه ماسک را در کشور تولید می‌کنند، افزود: کارگران این ۲ شرکت توانستند با تلاش شبانه‌روزی صادقانه و بدون هیچگونه انحراف، بالغ بر ۹۶ درصد تولید پارچه ماسک (اسپان باند و ملت بلون)، گان و دیگر تجهیزات پزشکی کشور را تهیه و در اختیار تولیدکنندگان ماسک قرار دهند.

وی ادامه داد: این ۲ واحد به اندازه ۸.۵ میلیارد عدد پارچه ماسک تولید و به قیمت ۱۲۵ تومان در اختیار واحدهای تولیدی قرار دادند.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقدام این ۲ شرکت تولیدی حدود ۶.۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور به همراه داشته است، تاکید کرد: اگر در اوایل شیوع ویروس کرونا کمبود ماسک در کشور وجود داشت، امروز ذره‌ای با کمبود مواجه نیستیم و به وفور در بازار و حتی در کوچکترین سوپرمارکت‌های کشور نیز یافت می‌شود.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: مهمترین ابزار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همین ماسکی است که در ملایر تولید می‌شود و باید برند جهانی شماره ۳ ملایر را پس از «مبلمان و انگور» به نام «جهان شهر تولید پارچه ماسک» نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۵۰۰ کارگر در شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر، تاکید کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده‌اند، نباید به جای حمایت از تولید، به جفا علیه تولیدکنندگان سخن بگوییم.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی بافتینه و بافتسان ملایر در استان همدان از سال ۶۵ به اشکال مختلف توانسته سهم خود را در حوزه صنعت و اقتصاد ایران ایفا کند و با اتکا به پیشینه صنعتی ۳۴ ساله خود، در کنار برخورداری از تجربه مدیریتی و سرمایه‌گذاری کارآمد و خلاق، بارها ماموریت خود را در رشد و توسعه اقتصادی کشور به اثبات رسانده و در نبرد با کرونا در خط مقدم ایستاد و حدود ۹۶ درصد از پارچه ماسک مورد نیاز کشور را تولید کرد.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا