گمرک زنجان به رتبه ۱۰ در بین گمرکات کشور ارتقا یافت

 استاندار زنجان گفت: رتبه گمرک زنجان در مولفه های مختلف در بین گمرکات کشور از جایگاه ۳۲ در سال ۹۷، به رتبه ۱۰ در سال گذشته رسید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ فتح الله حقیقی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه اکنون کرونا در بالاترین حد شیوع است، افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به این وضعیت دامن زده است.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اسفند سال گذشته حدود ۹۵ درصد بود که به حدود ۵۰ درصد در اوایل فروردین کاهش یافت، البته در زمان حاضر با شرایط ایجاد شده میزان رعایت پروتکل ها افزایش پیدا کرده و به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: با تکمیل این پروژه، ظرفیت حمل و نقل در این مسیر از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن افزایش می یابد و زمان سفر بین زنجان و تهران نیز تا یک ساعت کاهش پیدا می کند که این موارد در فراهم کردن زمینه افزایش سرمایه گذاری ها و توسعه استان موثر خواهد بود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های گمرک استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ به دلیل شرایط موجود، با توجه به اینکه همه آیتم ها در حوزه گمرکات کشور کاهش داشت، رشد صادرات و ورود موقت در گمرک استان زنجان معنادار است و این در حالی بود که مرز ترکیه که مقصد عمده کالاهای استان است، به دلیل شیوع کرونا سه ماه بسته بود.

حقیقی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان انجام شد، افزود: رتبه گمرک زنجان در آیتم های مختلف در بین گمرکات کشور از جایگاه ۳۲ در سال ۹۷، به رتبه ۱۰ در سال گذشته رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تدوین نقشه راه برای تحقق شعار سال در استان تاکید کرد و گفت: دستور جلسه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید بر اساس نقشه راه باشد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید روغن خوراکی در استان اشاره کرد و گفت: کارخانه روغن مستقر در استان ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن محصول را دارد در حالی که ۳۰ تن تولید می کند بنابراین لازم است به رفع موانع و مشکلات آن سرعت بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا