۱۳ طرح گردشگری، در استان اردبیل امسال افتتاح می‌شود

 استاندار اردبیل با بیان اینکه اجرای ۱۸ پروژه گردشگری امسال در این استان تعریف شده است، گفت: ۱۳ طرح گردشگری در حال اجرا نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه بررسی برنامه های شعار سال در حوزه گردشگری اظهار کرد: فاز اول مجموعه تاریخی شهر یئری مشگشین شهر تا شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد و ۴۰۰ هکتار زمین در حوزه این مجموعه، فاز به فاز راه اندازی و تکمیل می شود.

وی در در رابطه با پیست اسکی اوجور آلوارس  و مجموعه گردشگری فندقلوی نمین نیز اظهار کرد: اقدامات عمرانی این مجموعه ها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی  فاز به فاز طبق برنامه زمان بندی انجام می‌شود.

بهنامجو همچنین نقش دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی مغان را در جذب گردشگر و مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود : در حال حاضر پیمانکار مجموعه سد گیلارلو شهر گرمی مشخص شده و زیرساخت‌های برق و راه به زودی انجام می شود.

وی ادامه داد: برق و روشنایی این مجموعه گردشگری را بنیاد علوی با مدیریت میراث فرهنگی برعهده گرفته است و طبق پیگیری انجام گرفته تا دو روز آینده مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد.

به گفته استاندار اردبیل، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید برای تحقق شعار سال و تسریع در روند اجرا و تعیین زمان افتتاح پروژه‌ها، برنامه های خود را تدوین و طبق برنامه زمان بندی اجرا کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت ‌های مجموعه های گردشکری باید با هماهنگی میراث فرهنگی، از سوی دستگاه های اجرایی انجام شود، افزود: هر پروژه ای که مربوط به حوزه گردشگری است، مسوولیت آن پروژه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است و متولی و  مجری این پروژه ها دستگاه های اجرایی  خواهد بود.

نادر فلاحی مدیرکل ‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز  در این جلسه اظهار کرد: تمام پروژه‌های حوزه میراث‌فرهنگی، سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع‌دستی در حال مطالعه، طراحی و اجرا هستند.

او بیان کرد: اکثر پروژه‌هایی در حال اجرا در ۶ماهه نخست سال‌جاری قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند و براساس برنامه زمانبندی این مهم اجرایی می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه پروژه‌های خاص‌ میراث‌فرهنگی در استان در حال اتمام عملیات هستند، افزود: پروژه پوشش سقف محوطه باستانی شهر یری، بقعه شیخ کلخوران، بقعه شیخ حیدر، جمعه مسجد و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مهمترین ‌این‌ پروژه‌ها هستند که در حین انجام این پروژه‌ها خانه‌ها و حمام‌های متعددی مرمت و احیا شده است.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا