آغاز کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه “

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز کشت بادام زمینی در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ مهرداد محمدی با اشاره به آغاز کشت بادام زمینی در منطقه کورکاء آستانه اشرفیه اظهار داشت: این کشت بصورت مکانیزه توسط سید محمود میری ، یکی از بادامکاران منطقه و در سطح ۸ هکتار از زمین های زیر کشت بادام زمینی صورت گرفته است.

وی سطح زیر کشت بادام زمینی در این شهرستان را ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: کشت بادام زمینی همه ساله از اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه در این منطقه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه محصول بادام زمینی در اواخر مردادماه توسط بادامکاران برداشت می شود یادآور شد: رقم بادام زمینی این منطقه از نوع گلی بوده و نبی دهکاء ، نقره ده ، کورکاء و  پرکاپشت یاورزاده از مهمترین مراکز این محصول در شهرستان به شمار می روند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از زمین های زیر کشت بادام زمینی در این شهرستان بصورت سنتی و یک درصد باقی مانده بصورت مکانیزه کشت می شود افزود: پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هکتار از زمین های بادام زمینی این منطقه بصورت مکانیزه کشت شود.

وی این شهرستان را قطب اصلی تولید بادام زمینی در کشور دانست و گفت: کیفیت و طعم خوب موجب شده تا محصول بادام زمینی منطقه ( بصورت آجیل و کره ،بادام سوخته که نوعی شیرینی محلی است ) همواره مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد.

حدود ۵ هزار بهره بردار در شهرستان آستانه اشرفیه در زمینه کشت و تولید بادام زمینی فعالیت دارند.

همه ساله در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی این شهرستان، حدود شش و نیم تن پیله تر بادام زمینی بدست می آید که از این میزان، حدود چهار تن دانه بادام زمینی حاصل می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا