زمان اجرایی شدن افزایش قیمت سیمان ؟

پس از توافق افزایش ۳۵ درصدی قیمت سیمان سفید توسط تولیدکنندگان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل کارخانه‌های سیمان، قیمت‌های جدید را که مشمول افزایش قیمت شده، ابلاغ و اعلام کرده است که قیمت‌های جدید از امروز (سه‌شنبه) قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  در اولین روزهای آغاز فعالیت‌های رسمی در سال جاری بود که براساس مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی تولیدکننده سیمان سفید، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید شامل قیمت تمام شده تولید سیمان سفید، افزایش قیمت مواداولیه، قطعات یدکی و همچنین هزینه حمل‌ونقل (به‌ویژه حمل‌ونقل مواداولیه)، به منظور جلوگیری از زیان عمده به کارخانه‌های تولیدکننده سیمان، طی جلسات متعدد توافق کردند که برای جبران بخشی از افزایش هزینه‌ها، قیمت فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری، مشمول افزایش ۳۵ درصدی شود.

حال روز گذشته (دوشنبه- ۳۰ فروردین ماه)، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های سیمان عضو این انجمن، قیمت‌های جدید سیمان را ابلاغ و اعلام کرده است.

وی در نامه خود آورده است که : پیرو درخواست تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۰  مدیران شرکت‌های سیمان و با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ذی‌صلاح نظیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ستاد تنظیم بازار و معاونت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، نهایتا قیمت‌های جدید سیمان مورد توافق قرار گرفت و از تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰  قابل اجرا است.

نظر به اینکه انجمن سیمان به استناد تعهد اخذ شده در صورتجلسه فوق الاشاره و به نمایندگی از طرف صنعت سیمان متعهد به ایجاد تعادل در بازار و تأمین کمبود سیمان گردیده است؛ لذا مقتضی است با تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های استانی و با هماهنگی انجمن نسبت به تأمین سیمان مورد نیاز (مصارف مردمی، پروژه‌های ساختمانی، صنایع سیمان بر) اقدام و از تحویل سیمان به دلالان جدا خودداری فرمایند. ”

در این نامه همچنین اشاره شده است:

” ۱. قیمت سیمان پوزولانی ویژه- سرباره‌ای- آمیخته- مرکب معادل سیمان تیپ ۲

۲. قیمت سایر انواع سیمان‌های مورد تقاضای مصرف کنندگان (سیمان بلین بالا، سیمان چاه نفت، سیمان سوپر سولفات و سایر سیمان‌های خاص که در جدول فوق لحاظ نشده است) با توجه به هزینه‌های تولید با توافق طرفین

۳. مبالغ فوق به صورت نقدی و بدون محاسبه ارزش افزوده و تحویل درب کارخانه است”

براساس تبصره آن، در صورت افزایش غیرمعمول قیمت کیسه‌های پروپلین مجدداً با هماهنگی سازمان حمایت در قیمت‌های فروش سیمان کیسه‌ای تجدیدنظر خواهد شد.

همچنین کلیه شرکت‌ها موظف شده‌اند که ثبت اطلاعات روزانه تحویل داخلی و صادراتی (به تفکیک) در سامانه اطلاعات سیماب حداکثر تا ساعت ۹ صبح روز بعد شود، از فروش سیمان به صورت تهاتری خودداری شود، بایستی شرکت فعال و مستمر در کارگروه‌های منطقه‌ای جهت کنترل بازار وجود داشته باشد و دستورالعمل‌های صادره از سوی انجمن به ویژه دستورالعمل ضمیمه مبنی بر تقسیم‌بندی مشتریان و ضوابط نحوه توزیع سیمان به خریداران واجد شرایط، بایستی رعایت شود.

قیمت‌های جدید سیمان به شرح زیر است:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا