تحقق 40 درصدي طرح توسعه زراعت چوب در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تحقق 40 درصدی طرح توسعه زراعت چوب در مازندران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ دفترمازندران درساری،عزیزاله شهیدی فربابیان اینکه زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است که در سال های اخیر مورد توجه مسوولان واقع شده تا از این طریق علاوه بر اشتغالزایی، از نابودی جنگل جلوگیری شود، درباره طرح توسعه زراعت چوب در استان مازندران در سال گذشته، اظهار کرد: 40 درصد طرح توسعه زراعت چوب در استان تحقق یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینكه طرح مذكور بر اساس برش دو سالانه (1400-1399) برنامه ریزی شد، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار كافی و به موقع برای خرید نهال مورد نیاز در سال گذشته، طرح توسعه زراعت چوب استان با بیش از 60 درصد از كل طرح (4000 هكتار) قابلیت اجرا داشته است.

شهیدی فر با بیان اینکه طرح زراعت چوب با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد بستری برای تامین چوب مورد نیاز کشور و استان، به طرح تنفس جنگل‌ها کمک فراوانی می کند که این امر باید با همکاری مسؤولان و مردم اتفاق بیفتد، تصریح کرد: از چهار هزار هکتار سطحی که به زراعت چوب استان اختصاص پیدا کرد، دو هزار و 734 هکتار در شهرستان های 22 گانه شناسایی و 2 هزار و 379 هکتار تایید شد.

وی بیان کرد: یک هزار و 586 هکتار اراضی، یک میلیون و 505 هزار و 853 اصله نهال صنوبر، اکالیپتوس، توسکا، افرا و بلوط کشت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا