اقدام به موقع دولت در افزایش قیمت تضمینی خرید گندم “

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اقدام دولت در افزایش یک هزار تومانی قیمت تضمینی خرید گندم را شایسته، لازم و بسیار به موقع دانست و گفت: این اقدام دولت قطعا می‌تواند گامی در راستای افزایش تولیدات این محصول باشد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ «ایرج صفایی» روز چهارشنبه اظهار داشت: مبلغ تعیین شده جدید برای خرید تضمینی گندم از سوی دولت را به قیمت مطلوب نزدیک و آن را در افزایش انگیزه کشاورزان برای تولید این محصول بسیار موثر ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت که در ۲ گام رخ داد و از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به چهار هزار تومان و سپس به پنج هزار تومان رسید خبر خوبی برای تولیدکنندگان گندم است و آنها را در سال تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها امیدوارتر از قبل می کند.

صفایی با بیان اینکه قیمت مطلوب خرید تضمینی گندم با توجه به نظر کارشناسان می‌تواند پنج هزار و ۵۰۰ تومان باشد، گفت: مبلغ تعیین شده جدید قیمت خرید گندم تقریبا به قیمت مطلوب آن نزدیک است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه یادآور شد: این افزایش قیمت خرید گندم قطعا اثرات مطلوبی از خود به جا می گذارد از جمله اینکه می تواند جلوی قاچاق این محصول را گرفته و قیمت آن را به دیگر نهاده های دامی نزدیک کند.

وی گفت: افزایش انگیزه در کشاورزان برای کشت این محصول از دیگر اثرات مطلوبی است که افزایش قیمت تضمینی خرید گندم از خود به جا می گذارد.

صفایی ادامه داد: هرچند کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی جاری یکی از عوامل تهدید کننده کاهش تولیدات گندم به شمار می رود که نباید از آن غافل شد.

این مدیر بخش کشاورزی ادامه داد: برای امسال پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم صورت گرفته است که ۴۵۰ هزار تن آن آبی و ۱۵۰ هزار تن نیز دیم است.

وی میزان تولیدات گندم سال گذشته استان را نیز حدود ۶۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار ۵۶۰ هزار تن توسط سیلوها خریداری شد و مابقی هم عمدتا توسط خود کشاورزان برای مصرف داخلی تحویل داده نشد.

صفایی در پایان بار دیگر با عادلانه خواندن افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت، ابراز امیدواری کرد با این رویه شاهد افزایش تولیدات و ارتقاء هرچه بیشتر انگیزه کشاورزان برای تولید این محصول باشیم.

طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از ۳۱ فروردین قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج هزار تومان رسید، یعنی مبلغ یک‌هزار تومان به هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم خرید تضمینی اضافه شد. این درحالی است پیش از این قیمت هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با حمایت دولت به چهار هزار تومان رسیده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا