فروش اجباری اقلام همراه با روغن، چرا و تا کی؟

از اواسط سال گذشته بود که کمبود روغن خوراکی در کشور به معضلی برای خانواده‌ها تبدیل شد که به گفته مقامات بالادستی این کمبود، حاصل از عدم واردات دانه‌های روغنی در یک برهه زمانی بوده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ این مساله در شرایط شیوع کرونا، برای سلامت جامعه نیز بسیار خطرآفرین شد و بسیاری از مردم با حضور در صف‌های طولانی خرید روغن، ریسک ابتلا را به جان خریدند.

کمبود روغن در بازار، پیچ و تاب‌های زیادی به وجود آورد؛ از فروش اجباری تن ماهی و رب گوجه تا اسمارتیز و پفک همراه با روغن!

در ماه‌های گذشته از جو کمبود روغن و هجوم مردم برای خرید روغن کاسته شده است اما فروش اجباری اقلام همراه با روغن در برخی از واحدهای صنفی کماکان ادامه دارد که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

در یک مورد، شب گذشته یک سوپرمارکت محله‌ای در خیابان اقبال کوی ملت اهواز به مشتری گفت مجبور است در ازای فروش روغن پخت و پز، روغن زیتون نیز بخرد زیرا بنکدار در ازای ارائه روغن‌های خوراکی، به وی روغن زیتون نیز فروخته است و هفته گذشته نیز روغن را در ازای خرید همراه با رب گوجه از بنکدار تهیه کرده است.

در بازه‌ای زمانی، بنکداران و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کردند که در ابتدا کمبود روغن با جو روانی همراه بود که پس از مدتی و با واردات دانه‌های روغنی و افزایش میزان تولید روغن در کشور، این جو شکسته شد و در حال حاضر اکثر فروشگاه‌ها در سطح شهر اهواز کمبود روغن ندارند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا در سطح شهر اهواز در خصوص آخرین وضعیت روغن، در بیشتر مناطق شهر اهواز از جمله منطقه کوروش در شرق شهر و منطقه گلستان در غرب شهر، کماکان فروش اجباری سایر اقلام مانند روغن زیتون و رب گوجه و حتی پفک به همراه روغن در خرده‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها انجام می‌شود.

خرده‌فروشان درباره فروش اجباری سایر اقلام همراه با روغن خوراکی، می‌گویند زمانی که ما از عمده‌فروشان و دفاتر بنکداری، اقلام مورد نیاز مغازه‌های خود را می‌خریم، به ما می‌گویند اگر روغن می‌خرید باید در ازای این خرید، روغن زیتون، رب گوجه و تن ماهی نیز بخرید.

همچنان فروش اجباری اقلام همراه با روغن در برخی از فروشگاه‌های اهواز ادامه دارد؛ زنجیره فروش اجباری اقلام همراه با روغن، طولانی شده است و از خرده‌فروشان تا شرکت‌های بزرگ تولیدکننده در این زنجیره در هم پیچیده‌اند و شهروندان هستند که در آخر مجبور به خرید اجباری می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا