۱۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ قطار شهری تبریز اختصاص یافت

شهردار تبریز گفت: امسال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خط دوم قطار شهری این کلانشهر اختصاص یافته و تامین مالی شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ ایرج شهین‌باهر روز یکشنبه در نشست مجازی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز چهار هزار میلیارد تومان به  پروژه قطار شهری اختصاص یافته است، افزود: طی ۴۰ ماه گذشته حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده‌ایم و اعتبارات سالجاری این طرح برای خط دوم معادل کل اعتباراتی است که طی دو دهه گذشته برای مترو صرف شده است.

وی اظهار داشت: به عبارتی دیگر در دوره فعلی مدیریت شهری چهار هزار میلیارد تومان برای متروی تبریز هزینه می کنیم که به اندازه هزینه‌ کرد کل ۱۸ سال‌ی است که ساخت مترو آغاز شده است .

شهین باهر با اشاره به برنامه تکمیل خط یک قطار شهری تبریز، اعلام کرد: در این رابطه تعداد سه ایستگاه باقی مانده است که تلاش داریم تا پایان شهریور ماه امسال به پایان رسیده و افتتاح شود.

وی متروی تبریز را بزرگ ترین پروژه حمل و نقل شمال غرب کشور خواند که تاثیرات مثبتی در جامعه شهری داشته است.

شهین باهر از قطار شهری به عنوان شاخص ترین کارنامه شورای دور پنجم در حوزه حمل و نقل یاد و اضافه کرد: با وجود مشکلات و وضعیت نامناسب اقتصادی جامعه همیشه بر توسعه حمل و نقل درون شهری تاکید کرده ایم و از این رو شهرداری تبریز در این دوره بلندترین گام ها را در این حوزه برداشته است.

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده وضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی  و در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

مترو تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌است.

در حال حاضر خط یک متروی تبریز به طول ۱۷٫۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا