کمک ۵۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سودان

اتحادیه اروپا اعلام کرد، ۵۲ میلیون یورو (معادل ۶۲.۵ میلیون دلار) به عنوان کمک‌های بشردوستانه به سودان ارائه می‌دهد که از اوضاع اقتصادی و اجتماعی نامساعدی رنج می‌برد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  به نقل از خبرگزاری آناتولی، نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، با افزایش نیازهای انسانی در شاخ آفریقا، کمیساریای اروپا از پشتیبانی مالی جدیدی به ارزش ۱۴۹ میلیون یورو به عنوان کمک به کشورهای شاخ آفریقا در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

سهم سودان ۵۲ میلیون یورو، جیبوتی ۵۰۰ هزار یورو، کنیا ۱۴ میلیون یورو، اوگاندا ۳۲ میلیون یورو، اتیوپی هفت میلیون یورو و سودان جنوبی ۴۳.۵ میلیون یورو از این کمک مالی خواهد بود.

در همین راستا، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، طی سال‌ گذشته، کشورهای شاخ آفریقا علاوه بر این که تحت تاثیر جنگ و درگیری‌ و آوارگی قرار گرفته‌اند با سه تهدید هجوم ملخ‌ها، تاثیرات آب و هوایی و شیوع ویروس کرونا نیز رو به رو بوده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد، در نتیجه این تهدیدها، میلیون‌ها تن نیازمند کمک فوری در این منطقه و کمک‌رسانی در مواقع اضطراری در زمینه مواد غذایی، تغذیه، بهداشت و سلامت و حمایت و حفاظت از نیازمندان هستند.

این مسئول اروپایی در ادامه اظهار داشت، علاوه بر این اموال اختصاص یافته در سرتاسر این منطقه، ۳۰ میلیون یورو به پروژه‌های آموزش کودکان که با بحران‌های انسانی در این کشورها دست و پنجه نرم می‌کنند، اختصاص خواهد یافت.

در منطقه شاخ آفریقا ۱۱.۵ میلیون آواره وجود دارد.

این کمیسر اروپایی همچنین گفت، بیش از ۱۳.۴ میلیون تن نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند و از میان آنها بیش از ۹ میلیون تن به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا