۶۵۰ کیلومتر راه آهن نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۵ پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در ۶ ماه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به قرار گرفتن ۸ پ روژه ریلی در قالب جهش تولید به طول ۱۱۰۰ کیلومتر اظهار داشت: این پروژه‌ها بر اساس یکی از سه موضوع اتصال به مراکز استان‌ها، تکمیل کریدورهایسعه جاده ابریشم ریلی بودیم.

وی اشاره کرد: همزمان با بهره‌برداری از این خط آهن عملیات اجرایی قطعه ۴ راه آهن خواف- هرات نیز از سوی افغانستان آغاز شد و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ریل گذاری ۳۰۰ کیلومتر مسیر راه‌آهن و عملیات تکمیل خط در سال گذشته را گام مهمی در تحقق اهداف توسعه شبکه ریلی برشمرد و گفت: در سال گذشته زیرسازی ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی تمام شد و به مرحله اجرای «ساب‌گرید (subgrade)» رسید و ۲۵ هزار متر مربع ایستگاه در کشور احداث شد.

خطیبی با تاکید بر رشد اقدامات در حوزه توسعه ریلی در سال گذشته نسبت به قبل اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، ۱۹ درصد در حوزه ساب‌گرید، ۳۶ درصد در ریل گذاری و ۴۱ درصد در ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد صورت گرفته است که آمار بسیار قابل توجهی در سخت‌ترین سال قرن اخیر از نظر همه گیری بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه از تکمیل و بهره‌برداری ۵ پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۵ کیلومتر، راه آهن بستان آباد- تبریز به طول ۴۴ کیلومتر، راه‌آهن همدان- سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر، راه آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر و محور ریلی رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر به ترتیب در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر تولیدات داخلی گفت: تمام تلاش ما فراهم کردن بسترهای لازم برای پشتیبانی و مانع زدایی در راه تولید داخلی است و عملاً این اقدام از سال ۱۳۹۹ در حوزه ریلی ملی، سوزن و ادوات بخش‌های مختلف راه‌آهن انجام گرفته است به طوری که در این بخش‌ها کشور به خودکفایی رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا