صادرات از بندر چابهار در فروردین امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از طریق بندر چابهار باوجود افزایش محدودیت‌های کرونایی در یک‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ بهروز آقایی روز سه‌شنبه اظهار داشت: صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق بندر چابهار از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ درصد افزایش داشته است افزود: از ابتدای فروردین‌ماه امسال بیشتر محموله‌های کانتینری وارده به بندر چابهار کالاهای ترانزیتی بوده است.

وی میزان افزایش ترانزیت را نسبت به دوره مشابه سال ۹۹، به میزان ۱۷ درصد عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس کلیه فرآیندهای دریایی و بندری با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی انجام شده است‌ و با توجه به شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کشور هند و به منظور جلوگیری از ورود و انتشار آن بر اساس دستورات جدید ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اقدام می شود.

آقایی با بیان اینکه مراودات دریایی با بنادر کشور هند صرفا کالاهای ترانزیتی و صادراتی از افغانستان به هند و واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوده است، اظهار داشت: هیچگونه جابجایی مسافر از طریق بندر چابهار با بنادر هند برقرار نبوده و حمل و نقل کالایی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و با تشدید پروتکل ها خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا کنترل و پایش نسبت به کشتی های متردد و وارده به بندر چابهار قبل از ورود به لنگرگاه و پهلوگیری با حساسیت و دقت بیشتری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و با انجام تست گیری و آزمایشات مربوطه در خصوص خدمه و کالای کشتی تحت مراقبت ها و تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا