۱۵۰ هزار کارگر خراسان شمالی خارج از استان به کار اشتغال دارند

 استاندارخراسان شمالی گفت:۱۵۰ هزار کارگر خراسان شمالی در استان های دیگر کار می کنند که نیاز به تخصص و مهارت افزایی دارند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ محمد علی شجاعی روز یکشنبه در  آیین سی و ششمین جشنواره امتنان از جامعه کار و تولید استان گفت:داشتن نیرو کار در خارج از استان و کشور خوب است اما باید نیروهای نیروهای کار ماهری را اعزام کنیم که هم  شان استان حفظ شود و هم درآمد بهتری داشته باشند.

وی با بیان این که با احتساب جمعیت ۸۵ هزار نفری کارگران داخل استان و کارگران مهاجر،یک چهارم جمعیت استان کارگر هستند افزود: غالب این کارگران نیاز به آموزش مهارت های فنی و به روز رسانی اطلاعات خود دارند که استانداری از طریق اداره کل  فنی و حرفه ای به این امر و اموزش های ضمن کار کارگران کمک خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان افزود: کمبودهایی به زندگی کارگران تحمیل شده است گه زندگی را برای آن ها سخت تر کرده و قدردان صبر و تحمل شما هستیم.

وی افزود:آماده شنیدن همه دغدغه های کارگران استان هستیم و نشست های بیشتری نیز با تشکل های کارگری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای استان موظف به ارائه سند آموزش ضمن خدمت کارگران است؛ گفت: با آموزش مهارت های تخصصی و به روز کردن این آموزش ها می توانیم با هماهنگی های انجام شده و بر مبنای نیاز سنجی کشورهای خارجی این کارگران را به خارج از کشور نیز اعزام کنیم.

وی از ایجاد هماهنگی با دفتر وزارت امور خارجه برای اعزام نیروی کار متخصص به خارج از استان  خبر داد و اظهار داشت: نیاز کشورهای همسایه را به نیروی کار بررسی می کنیم تا بتوانیم از استان نیروی کار به خارج اعزام کنیم.

شجاعی افزود: برخی افراد در زمینه مسائل کارگری مانند قرارگیری برخی مشاغل در زمره کارهای سخت و زیان آور سخت گیری می کنند و این درحالیست که باید با جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی در اجرای قوانین کارگران به حق خود برسند..

وی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست تا تعداد کارگران بدون مسکن به تفکیک شرکت های تعاونی مسکن شناسایی و برای حل مشکل این افراد اقدام شود.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:  از طرح های نوآورانه جمعیت کارگران استان حمایت می کنیم و برای مطرح شدن چنین طرح های در سطح ملی و بین المللی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

شجاعی خاطرنشان کرد: نگاه جامعه کارگران به نظام و مسئولان نگاه همراهی بوده است به طوری که به رغم تحریم های ظالمانه تحمیل شده کارگران همیشه پیوند عمیق بین نظام و رهبری داشته اند.

در این جلسه  تعدادی از کارگران به نمایندگی از اقشار کارگر استان به بیان مشکلات خود پرداختند.

نبود امنیت شغلی ، مسکن و  معوقات کارگری  بودکه استاندار قول کمک و مساعدت در چهار چوب قانون برای حل مشکلات این افراد داد.

در ابتدای این مراسم از هاجر عفتی کلاته همسر شهید محمد کلاته کارگر شهید استان تجلیل شد.

شهید محمد کلاته امسال به عنوان شهید شاخص کشور انتخاب شد.

این شهید بزرگوار کارگر کوره آجر پزی و منتحب مردم بجنورد در دومین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

در این مراسم از ۱۲ کارگر گروه های کار واحد های نمونه صنعتی، خادماتی و کشاورزی استان  تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا