اتفاق مهم در بازار ارز/ دلارهای خانگی راهی بازار شد

قیمت دلار در حالی در بازار آزاد با افزایشی قابل توجه روبرو شد که در صرافی های بانکی بهای دلار تغییر ندانی را شاهد نبود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  در آخرین روز کاری هفته، بهای قیمت دلار در صرافی های بانکی ۲۰ هزار و ۶۴۳ تومان اعلام شد که در قیاس با ظهر روز گذشته کاهشی هفتصد تومانی را نشان می دهد اما در مقایسه با بهای ارز در عصر دیروز و صبح امروز تغییرات کمی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش افزایش بهای دلار در بازار آزاد به گفته معامله گران پس از آن رخ داد که اخباری نه چندان مثبت درباره نشست وین به گوش رسید. گفته می شود دیپلمات های اروپایی بر شکاف موجود میان اروپا و امریکا تاکید کرده اند و همین امر سبب شده است سیگنالی منفی به بازار مخابره شود.

برخی نوسان گیران و سرمایه گذاران در بازار ارز از این موقعیت برای فروش دلار بهره بردند.بهای ارز از محدوده ۲۳ هزار تومان به محدوده ۲۰ هزار تومان رسیده است و بسیاری از صرافان در همین شرایط شاهد افزایش قابل توجه فروش بودند. در حالی که بازارهای تهران به دلیل محدودیت های ناشی از موج چهارم کرونا تعطیل هستند، برخی صرافان شاهد تشکیل صف های فروش هستند و افزایش فروش دلارهای خانگی از سوی کسانی انجام می شود که می خواهند از زیان بیشتر پیشگیری کنند.

قیمت یورو نیز در صرافی های بانکی وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده است. هر یورو ۲۵ هزار و ۲۴۹ تومان در صرافی های بانکی فروخته می شود. افزایش فاصله قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار آزاد البته تمایل عده ای به خرید ارز با کارت ملی را افزایش داده است. این دسته از افراد با خرید ارز از صرافی ملی و فروش آن در بازار آزاد سودی آنی را کسب می کنند.

بر اساس رویه موجود هر فرد می‌تواند در سال ۲۳۰۰ دلار از صرافی بانکی خریداری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا