صرافی‌های تقلبی و کیف پول‌های جعلی

سرمایه گذاری مردم در ارز‌های دیجیتال، شیوه‌های کلاهبرداران در فضای مجازی را تغییر و کلاهبرداران با ایجاد صرافی‌های تقلبی و صفحات جعلی فیشینگ و یا تیم‌های پشتیانبی تقلبی در صدد کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی شهروندان می‌باشند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ نوسانات بازار سرمایه گذاری و شرایط اقتصادی کشور، مردم را به سمت سرمایه گذاری ارزی دیجیتال سوق داده و کلاهبرداران با اطلاع از این موضوع مسیر حرکت خود را تغییر داده و اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با عنوان سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌کنند؛ که می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

صرافی‌ها و کیف پول‌های تقلبی: دنیای ارز‌های دیجیتال پر از صرافی‌های متقلبی است که یک‌شبه به وجود می‌آیند و ناپدید می‌شوند. در مورد استفاده از این صرافی‌ها باید به‌شدت جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا ممکن است ارز‌های دیجیتال یا پول نقدتان را به سرقت ببرند.
صفحات جعلی و فیشینگ: کلاهبرداران در این نوع حمله، آدرس وب‌سایتی را به اشتراک می‌گذارند که دقیقاً مشابه وب‌سایت اصلی یا وب‌سایت جدیدی است که اطلاعات محرمانه شمارا ضبط و سپس از آن‌ها برای هک‌کردن سایر حساب‌ها استفاده می‌کند.
تیم‌های پشتیبانی تقلبی: نوع دیگری از حملات فیشینگ و کلاهبرداری، هنگامی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران ادعا می‌کنند تیم پشتیبانیِ صرافی خاص هستند و از شما اطلاعات شخصی، واریز وجوه یا رمز عبور را درخواست می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا