داغ سیبهایی که بر دل باغداران آذربایجان غربی ماند

بدنبال رکود بازار سیب و فاسد شدن و کاهش کیفیت سیب در سردخانه ها, اخیرا باغداران آذربایجان غربی مجبور شدە اند محصول را به صورت زیردرختی روانه بازار کنند و با قیمتهای بسیار پایین به فروش برسانند و دچار خسارت و زیان سنگین شوند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ مراد آقابالا زاده، رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر ۶۰تن سیب در سردخانه های استان موجود است که اگر اقدامی انجام نشود سیب ها ازبین خواهند رفت‌.
وی با اشاره به اینکه علت اصلی وجود این حجم از سیب در سردخانه ها مشکلات مرزی با کشور همسایه هدف صادرات است، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و عدم صادرات سیب با کامیون های چادری نیازمند کامیون های یخچال دار هستیم که متاسفانه به دلیل کمبود تعداد این نوع کامیون امکان صادرات کمترشده است.
رئیس سردخانه داران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دیگر علت کاهش صادرات؛ قیمت دوبرابری کامیون های یخچال دار است که قبل عید ۳۲میلیون تومان بود و اکنون ۶۰ میلیون تومان شده است.
وی طمع باغداران را نیز از عوامل دیگر بروز این مشکل اعلام و تصریح کرد: متاسفانه در زمانی که اعلام شد سیب به قیمت ۱۰هزار تومان خریداری می شود باغداران به خیال افزایش قیمت از فروش امتناع کردند و اکنون همان سیب با قیمت ۴۰۰۰ تومان به فروش می رسد.
آقا بالا زاده در خصوص خبرهای که در فضای مجازی درمورد فروش سیب به عنوان خوراک دام نیز یاد آور شد: فعلا این خبر مورد تایید نبوده فقط برخی کارخانه ها سیب ها را با قیمت ۱۲۰۰هزارتومان خریداری می کنند.
وی ادامه داد: باغداران برای جلوگیری از بروز این مشکل در سال های آتی  در زمان اعلام سیب خود را به قیمت مصوبه فروش برسانند تا شاهد این گونه مشکلات نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا