حال ناخوش صنایع دستی استان در روزگار کرونا

بازار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز یکی از مشاغل آسیب‌دیده در بازار کساد این روز‌های کرونایی است.

 به گزارش «نبض‌تجارت»؛معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان صنایع دستی و محدودیت‌های کرونا و وضعیت‌ اقتصادی، گفت: محدودیت‌های کرونا و وضعیت حال  خسارات زیادی به تولیدکنندگان وارد کرده است، تعطیلی بازار و بازارچه‌ها، گرانی و کمبود مواد اولیه به دلیل وضعیت اقتصادی و نهایتا در عرصه فروش، تولیدکننده را دچار مشکل  نموده است.

رئیسی در خصوص ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع دستی در استان، افزود: در سال گذشته تسهیلاتی در قالب تسهیلات روستایی و عشایری، تسهیلات کرونا، تفاهم نامه بنیاد برکت، تسهیلات مشاغل خانگی، حدود 18 میلیارد و 500 میلیون تومان در اختیار هنرمندان صنایع دستی در سطح استان قرار گرفت که بخش عمده‌ای که نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند به دلیل نرخ و درصد بالای این بخش بود.

وی اضافه کرد: بالا رفتن قیمت مواد اولیه به دلیل شرایط اقتصادی  باعث افزایش قیمت صنایع تولیدی می‌شود. همچنین خام فروشی مواد اولیه مانند پشم اگر از استان صادر شود می‌تواند تهدیدی برای تولیدکنندگان استان باشد.

صنایع دستی یکی از مشاغل مهم در استان چهارمحال و بختیاری است که فرصت‌های زیادی را در این استان به همراه دارد، اما این شغل اکنون با چالش‌های جدی اقتصادی روبرو شده است که می‌طلبد مسئولان نگاه ویژه‌ای به این عرصه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا