توزیع ۸هزار و ۴۰۰تُن کود شیمیایی بین کشاورزان سبزواری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: بیش از ۸هزار و ۴۰۰تُن کود شیمیایی در شهرستان سبزوار جذب و بین کشاورزان سبزواری توزیع شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛علی اصغر امانیان امروز در جلسه‌ی کمیته‌ی نظارت، رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی شهرستان سبزوار افزود: این کود در قالب ۳۱۳محموله به حوزه‌ی شهرستان وارد و در اختیار عاملیت توزیع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای اصل۴۴ قانون اساسی و به منظور کار سپاری امور به بخش خصوصی فرآیند صدور حواله‌های نهاده‌های کشاورزی و کود‌های شیمیایی به بخش خصوصی و تشکل‌های مرتبط با بخش کشاورزی شهرستان سبزوار سپرده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: با این حال فرآیند نظارت بر این تشکل‌ها و همچنین عاملیت‌های توزیع نهاده‌های کشاورزی و کود شیمیایی به صورت مستمر ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: شهرستان سبزوار بیشترین تعداد عاملیت توزیع در استان را دارد که این عاملیت‌ها نقش موثری در فرآیند توزیع نهاده‌های کشاورزی دارند.

امانیان ادامه داد: تعدد عاملیت‌ها و پراکنش مناسب آنها در سطح شهرستان موجب رفاه کشاورزان و بهره برداران است، اما در عین حال در مقوله‌ی نظارت جدی هستیم و با هر گونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

او گفت: در صورت عدول عاملیت‌ها از مقررات و ضوابط موجود، در برخورد قانونی با تخلفات و حذف آنان از پروسه‌ی توزیع درنگ نخواهیم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار همچنین افزود: در سال زراعی پیش رو ۸هزار و ۶۵۰تُن کود اوره، ۲هزار و ۱۰۰تُن کود فسفاته و ۶۷۳تُن کود پتاسه برای بهره برداران شهرستان تخصیص یافته که در زمان مناسب حمل و توزیع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا