بحران کرونا در هند می‌تواند اقتصاد جهان را نابود کند

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از راشا تودی، افزایش اخیر موارد ابتلا به کرونا در هند به همراه افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور نه تنها مانع بهبود اقتصادی هند شده بلکه بسیاری از بخش‌های حساس برای اقتصاد جهان را هم نابود می‌کند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا باعث وضع محدودیت‌های سخت‌تر در هند شده که می‌تواند تاثیرات مخربی بر صنایع مختلف از جمله خدمات مالی، حمل و نقل جهانی، پوشاک، داروسازی و بسیاری صنایع دیگر داشته باشد.

طبق گفته دبیرکل اتاق بین المللی کشتیرانی، این شرایط باعث کمبود شدید دریانوردان شده است چون 200 هزار نفر از 1.7 میلیون نفر ملوان در سراسر دنیا از هند می‌آیند.

از آنجایی که 80 درصد از تجارت دنیا با کشتی انجام می‌شود، کشتیرانی جهانی احتمالاً با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود. ممنوعیت‌های اخیر اعمال شده بر پروازهای هند مانع رسیدن نیروی کار هندی به بنادر در سراسر دنیا می‌شود.

به علاوه، هند مقر بزرگترین تولید کننده واکسن در دنیاست. موسسه سرم هند بیش از 60 درصد از واکسن‌های سراسر دنیا را تولید می‌کند. این کشور همچنین بزرگترین عرضه کننده داروهای ژنریک در دنیا است.

موج جدید کرونا در هند روند واکسیناسیون در سراسر دنیا را کند کرده است چون مقامات این کشور ترجیح می‌دهند به جای صادرات واکسن، آن را برای شهروندان هندی استفاده کنند. در این بین، داروسازان هندی که 70 درصد از مواد خام خود را از چین وارد می‌کنند، انتظار کاهش تولید را به خاطر آسیب‌پذیری چرخه‌های عرضه دارند.

کمبود کارگر ناشی از بحران کرونا باعث ضربه خوردن صنعت منسوجات شده است. هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان منسوجات در دنیاست، بنابراین صنعت تولید لباس از این شرایط آسیب خواهد دید. مصرف داخلی منسوجات در هند و صادرات آن به ترتیب 30 و 24 درصد در 2020 کاهش یافته بود.

عرضه‌کنندگان خدمات مالی از جمله بانک‌ها و شرکت‌های حسابداری که دفاتر خود را به هند منتقل کرده بودند، در حال نقل مکان به کشورهای دیگر هستند و به کارکنانشان اجازه می‌دهند دورکاری کنند.

هند یکی از قطب‌های مهم بخش خدمات مالی در جهان است و دفاتر بسیاری از موسسات خدمات مالی دنیا مثل گلدمن ساچز، ولزفارگو، بارکلیز، نات وست و استاندارد چارترد در این کشور قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا