روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟

طبق گزارش‌ها تحلیل‌گران با شروع افزایش فشارهای تورمی و در شرایطی که آینده اقتصادی مشخص نیست، بانک مرکزی آمریکا را مجبور می‌کند که همچنان صبر کرده و سیاست‌های پولی انبساطی را ادامه دهد، منتظر صعود طلا به سطح ۱۸۵۰ دلار هستند.

روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟

به گزارش «نبض‌تجارت»؛تحلیل‌گران اعلام کردند که طلا در موقعیت خوبی قرار گرفته است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی‌ها در برابر تورم هستند. تجدید علاقه به طلا پس از انتشار آماری روی داد که نشان داد شاخص قیمت مصرفی آمریکا در آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد افزایش داشت که بزرگترین رشد در ۱۳ سال گذشته بود. در این بین، قیمت تولیدکننده آمریکا هم بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت ثبت شده بود.

قیمت هر اونس طلای جهانی در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

بارت میلک، مدیر استراتژی کالا در شرکت تی دی سکیوریتیزاعلام کرد: «با وجود اینکه تورم رشد کرده است اما هنوز هم زود است که  بگوییم دائمی یا موقتی است. شرکت تی دی سکیوریتیز در حال حاضر بر این باور است که تورم موقتی است. اگرچه قیمتهای کالا همچنان بالاتر می رود اما در اقتصاد جهانی ظرفیت کافی برای پذیرش سیکل افزایشی قیمت وجود دارد.»

او در ادامه اعلام کرد: «با توجه به افزایش تورم و موضع بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سیاست پولی فعلی، طولی نخواهد کشید که اونس طلا به بالای ۱۸۵۰ دلار صعود می کند. اگر این سطح قیمت که هدف اولیه در هفته جاری است، شکسته شود، هدف بعدی شکستن قیمت ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.»

با وجود اینکه بازار طلا در فضای تورمی نیز نیروی صعودی جدیدی را مشاهده می‌کند اما برخی از تحلیل‌گران اعلام کردند که این فلز گران‌بها با موانعی نظیر رقابت رو به رشد رمزارزها روبروست.

مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد کالای بلومبرگ اینتلیجنس در ایمیلی به کیتکونیوز اعلام کرد اگر به خاطر بیت کوین نبود، قیمت اونس طلا بالاتر می رفت. قیمت مس به رکورد بالایی صعود کرده و قیمت اونس طلا هم در واقع باید در حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا