رشد اقتصادی ۶ درصدی در سال، ۵ میلیون شغل ایجاد می کند

خوانساری گفت: نیاز کشور به رشد اقتصادی سالانه ۶ درصد است تا بتواند حدود ۵ میلیون اشتغال ایجاد کند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم رونمایی از بسته نجات اقتصاد ایران اظهار کرد: در تدوین این بسته از دانشجویان و محققان ایرانی در دانشگاه‌های بزرگ داخلی و خارجی استفاده شده است به طوری که تعدادی از محققان بزرگ ایرانی در خارج از کشور هم برای تنظیم این بسته زحمت کشیده‌اند.

او افزود: امروزه بزرگ‌ترین چالشی که کشور با آن رو به رو است، مسایل اقتصادی است. برای ریاست جمهوری دوره آینده حدود ۶۰ فرد شناخته شده ثبت نام کرده‌اند، اما اگر این افراد با مشکلات اقتصادی کشور آشنا بودند قطعا تعداد آن‌ها به کمتر از ۱۰ فرد می‌رسید.

خوانساری ابراز کرد: فعالیت کاندید‌های ریاست جمهوری نباید به شعار و شو تلویزیونی محدود شود. افراد باید این چالش‌های موجود را درک و روش‌های خود برای حل آن‌ها را مطرح کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور بیان کرد: سرمایه اجتماعی در تمام بخش‌های کشور کاهش یافته این در حالی است که میانگین تورم کشور در سال‌های اخیر حدود ۱۸ درصد رشد داشته، اما رشد اقتصادی تقریبا صفر بوده است.

خوانساری ادامه داد: سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه انرژی بدون هدفمندسازی و گسترش صنایع مختلف پرداخت می‌شود.

او در این خصوص افزود: نیاز کشور به رشد اقتصادی سالانه ۶ درصد است که بتواند حدود ۵ میلیون اشتغال ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در خصوص وجود فساد در اقتصاد کشور مطرح کرد: از نظر رتبه فساد تقریبا جزو بدترین کشور‌ها هستیم.

خوانساری در پایان گفت: در بسته نجات ایران که امروز رونمایی می‌شود به تمام این چالش‌ها رسیدگی شده و روش‌های مقابله با آن تشریح شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا