بازار مسکن چین از کنترل خارج شد

طبق گزارش شرکت اطلاعات املاک چین، بازار مسکن در چین به نحوی از کنترل خارج شده است و هرچه محدودیت‌ها بیشتر می‌شوند، مقاومت بازار بیشتر می‌شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از بلومبرگ، قیمت مسکن در چین در ماه آوریل با بالاترین سرعت طی 8 ماه گذشته افزایش یافته است. قیمت خانه‌های جدید در 70 شهر غیر از خانه‌هایی که یارانه دولتی دریافت می‌کردند، 0.41 درصد نسبت به ماه مارس افزایش یافته است. افزایش قیمت مسکن در ماه گذشته برابر با 0.4 درصد بود.

تمایل خریداران به بخش مسکن ادامه دارد و سرمایه‌گذاران از مسکن به عنوان جایگزینی در برابر تورم جهانی استفاده می‌کنند. به این ترتیب مقامات چین بیانیه‌های متعددی برای آرام کردن این روند افزایشی اعلام کرده‌اند. طبق گزارش شرکت اطلاعات املاک چین، فروش مسکن از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا در شهرهایی مانند شنزن، شانگهای، هانگژو و نانجینگ نسبت به همین دوره در 2019 بیش از دو برابر شده است.

رئیس جمهور چین در اواخر آوریل مجدداً این شعار خود را اعلام کرد که «خانه برای زندگی کردن است نه برای سرمایه‌گذاری».

طبق گفته یانگ کوی، یکی از محققان شرکت اطلاعات املاک چین:«بازار مسکن به نحوی از کنترل خارج شده است و هرچه محدودیت‌ها بیشتر می‌شوند، مقاومت بازار بیشتر می‌شود. بنابراین احتمالاً طرح مالیات بر مالکیت خانه زودتر از حد انتظار اجرایی می‌شود».

افزایش قیمت در برخی مناطق چین بیشتر بوده است. شهرهایی مانند ووهان، محل آغاز همه‌گیری کرونا و هایکو شاهد یک درصد افزایش قیمت مسکن بوده‌اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا