محموله سیمان بین نیازمندان زیان‌دیده از زلزله و سیل لارستان توزیع شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان فارس گفت: نخستین محموله سیمان اهدایی دفتر مقام معظم رهبری با هدف کمک به ساخت مسکن مقاوم، در اختیار متقاضیان و خسارت‌دیدگان نیازمند سیل‌زده و و زلزله‌زده سال‌های اخیر در لارستان قرار گرفت.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان  چهارشنبه به نقل از امیر بروند گفت: در قالب این محموله به هر متقاضی و خانواده نیازمند و یا خسارت دیده ۱۶۰ کیسه سیمان به صورت رایگان تعلق گرفت.

وی بیان کرد: شهروندان محله های دم گاله و کهویه در شهر قدیم لار که تعدادشان نیز ۱۳۶ نفر بودند، در مرحله نخست مشمول دریافت کیسه های سیمانی اهدایی از سوی دفتر مقام معظم رهبری شدند.

وی ابراز داشت: با توجه به بازدیدهای میدانی که از سوی مسئولان شهرستان و همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس از محله های دم گاله و کهویه لار انجام شده بود، این محموله سیمانی در نخستین مرحله به این دو محله تعلق گرفت.

برومند افزود: تسهیلات مسکن محرومان به برخی مناطق در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تعلق نمی گیرد و باید از سایر ظرفیت های قانونی و کمک ها بتوان خسارت ها و نیاز افراد و خانواده های نیازمند را جبران کرد.

وی بیان  کرد: البته به افراد و متقاضیان این دو محله قدیمی و خسارت دیدگان ناشی از سیل و زلزله سال های اخیر در شهر لار و از محل اعتبارت و کمک های حوادث سیل و زلزله کمک های بلا عوض ۲۹۰ میلیون ریالی تعلق گرفته بود و به حساب سرپرستان خانوارها پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: تاکنون رقمی افزون بر ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض به شهروندان در محله های دم گاله و کهویه لار پرداخت شده است که البته وام های ۵۰۰ و ۱۵۰ میلیون ریالی نیز برای هر متقاضی نیز پیش بینی شده است.

وقوع ۲ زمین لرزه ۵.۱ و ۵.۷ ریشتری در بیستم خرداد ۹۹ و به دنبال آن تکان های پیاپی و پس لرزه های دیگر در مناطق جنوبی استان فارس خسارت هایی را به منازل مسکونی در این شهرستان وارد کرد.

لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد حدود ۱۰۰ روستا دارای طرح هادی هستند یا در حال تهیه است.

شهرستان لارستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا