۴۷ روستای ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

همدان- ۴۷ روستای شهرستان ملایر با ارتقای ۳۴ سایت مخابراتی با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار روز /شنبه/ با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مدیرکل ارتباطات و فناوری استان همدان در این آیین که در روستای «ده چانه» بخش زند ملایر برگزار شد، افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون در استان همدان ۱۶۴ سایت مخابراتی راه اندازی و ارتقا یافت که ۲۶۴ روستا و به میزان ۲۴ درصد زیر پوشش شبکه ملی قرار گرفتند.

«مجتبی ساکی» اعتبار هزینه شده برای این تعداد سایت مخابراتی را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۹۷.۵ درصد روستاهای استان همدان به شبکه ملی متصل شده اند

وی ادامه داد: در شهرستان ملایر نیز ۳۴ سایت مخابراتی ارتقا داده شد که ۴۷ روستای این شهرستان زیرپوشش قرار گرفت و موجب بهبود ۲۷ درصدی اتصال روستاهای این شهرستان به شبکه ملی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان بیان کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد از روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی متصل شدند و از نظر جمعیتی این میزان پوشش دهی ۹۹ درصد است.

ساکی با اشاره به اینکه بخش زند ملایر یکی از بخش های محروم در این زمینه بود گفت: تا قبل از شهریور سال گذشته تنها ۱۰ روستای این بخش به شبکه ملی اطلاعات متصل بود که هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای این بخش به شبکه ملی متصل شده است.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات به دنبال پیگیری مشکلات آنتن دهی شبکه تلفن همراه در روستاهای همدان، امروز شنبه برای بهره برداری از طرح های مصوب شده در سفر قبلی، به این استان سفر کرده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ۲۶۱ روستای این استان، امروز شنبه (اول خرداد) در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شبکه ملی ارتباطات متصل می شوند.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان، از طرح های ساخت، راه اندازی و ارتقای ۱۶۴ ایستگاه فرستنده – گیرنده تلفن همراه (بی.تی.اس) در استان بهره برداری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا