پرداخت بیش از 60 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت بیش از 60 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به مددجویان استان خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مجید الهی راد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی، گفت: از این محل  62 میلیارد و 250 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت‌شده است که در این بخش 154 درصد رشد پرداخت تسهیلات حاصل شده است.

وی طرح‌های اشتغال ایجادشده را در بخش‌های کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: میزان درآمد طرح‌های تحت نظارت در سال 99 ، ماهانه 236 میلیون ریال است.
افزود: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار گیرند در ازای استخدام هر یک نفر، 500 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند. سقف این تسهیلات شامل استخدام ۵ مددجو می شود که  البته تعداد مددجویان اگر پیش از آن هم باشد می‌توانیم تسهیلات ارائه کنیم به شرطی که نیروهایی که استخدام می کنند حداقل سه سال در آن کارگاه مشغول کار باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه از جذب 103 درصد اعتبارات اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 103 درصد اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان جذب‌ شده است، افزود: هدف عمده این نهاد خودکفایی و کمک به ایجاد درآمد خانواده‌های تحت پوشش است که در این راستا سه هزار و 994 فرصت شغلی نیز  ایجاد شد.
وی میزان اعتبارات اشتغال تخصیص سال گذشته را هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون 1704 میلیارد ریال این اعتبار در سرفصل هایی اعم از قرض‌الحسنه بانکی، منابع امدادی و اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.
وی خاطر نشان کرد:  با این اعتبار برای سه هزار و  994 نفر از مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان 140 میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی این استان و 1530 میلیارد ریال آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا