ایران برای ارمنستان جاده می سازد

وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت زیرساخت ارمنستان در جریان سفر خود به این کشور خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در بدو ورود به جمهوری ارمنستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها بین ایران و کشورهای همسایه همواره در اولویت برنامه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: در این سفر به ارمنستان که یک پیوند تاریخی و فرهنگی نیز بین دو ملت وجود دارد، زمینه‌های گوناگونی برای گسترش روابط بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های مواصلاتی در گذشته تعاملات و تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور وجود داشته است. اخیراً هم نسبت به ایجاد یک فرصت جدید برای بخشی از کریدور شمال-جنوب که می‌تواند از طریق ارمنستان مورد استفاده قرار بگیرد، گفت‌وگوهایی کردیم که در این سفر این گفت‌وگوها وارد جزئیات خواهد شد.

اسلامی افزود: تلاش بر این است که بتوانیم با فراهم آوردن فرصت برای بازسازی و تکمیل زیرساخت‌ها، مشارکت شرکت‌های ایراتی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بین ایران و ارمنستان با ریشه تاریخی همواره دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بوده است، گفت: شرایط امروز و وضعیتی که در منطقه رخ داد، فرصت‌های جدید را به وجود آورده که در تعاملات سه یا چهار جانبه مورد گفت و گو قرار گرفته است. فکر می‌کنم که اکنون وقت مناسبی است که بتوان با توافقاتی که انجام می‌دهیم در مسائل ترانزیت و حمل‌ونقل ارتقا وضعیت ایجاد کنیم.

وی افزود: در مورد تفاهم‌نامه بین وزارت زیرساخت ارمنستان و وزارت راه و شهرسازی، باید گفت که مفاد گفت‌وگو شده در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و این تفاهم‌نامه که به منظور گسترش روابط درحوزه‌های گوناگون تدوین شده، فردا امضا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا