برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین – مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛«مراد محمودیان‌فرد» روز سه‌شنبه افزود: پیش بینی می شود با میانگین برداشت سه تن در هر هکتار در مجموع چهار هزار و ۸۰۰ تن انگور از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: قیمت فروش هرکیلوگرم انگور یاقوتی در محل باغ کیلویی ۴۰ هزار تومان و در بازار تهران حدود ۹۰ هزار تومان  است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: سطح زیر کشت باغات این شهرستان چهار هزار هکتار است که از این میزان یک هزار و ۸۰۰ هکتار آن به کشت انگور با ارقام یاقوتی، ردفلم و پرلت اختصاص یافته است.

محمودیان‌فرد ادامه داد: از مجموع باغات انگور این شهرستان یک هزار و ۶۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار آن غیر بارور است.

وی گفت: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج صادر و بخشی نیز در بازار داخل به مصرف می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه را از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری عنوان کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، ۳۱ هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی دارد که از این میزان حدود چهار هزار هکتار آن باغ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا