استقبال‌ چینی‌ها از تامین مالی‌ زیرساخت‌های حمل و نقل ایران در چهارچوب سند همکاری ۲۵ ساله‌

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از استقبال شرکت‌های چینی در چهارچوب سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین درمورد تامین مالی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری که مسئولیت مذاکره با ‌شرکت‌های چینی از سوی وزیر راه و شهرسازی را هم بر عهده دارد، درباره جلسه برگزار شده با هیات چینی ‌اظهار کرد: این شرکت‌ها در اجرای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، ضمن استقبال از تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی، آمادگی خود را برای احداث و تکمیل پروژه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند.

‌وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی پروژه ریلی قزوین-رشت-آستارا مذاکرات کارشناسی فشرده‌ای در دستور کار این معاونت قرار گرفته که در همین راستا جلسه‌ای در سطح مدیران ارشد یکی از شرکت‌های متعدد متقاضی در محل معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای تصمیم‌گیری و تعیین چهارچوب اسناد قراردادی و حقوقی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه تفاهمات لازم به عمل آمد تا تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و هیئت‌های شرکت‌های چینی پس از اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح منعقد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا