افزایش تولید مس فراتر از برنامه‌های تعریف شده

آخرین آمار تولیدشرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۵۰ هزار تن کاتد مس و ۲۱۶ هزار و ۷۱۰ تن کنسانتره مس تولید شده که از میزان‌های برنامه‌ریزی‌ شده نیز فراتر رفته است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛طبق آمار اعلام شده توسط شرکت ملی مس ایران، تا پایان اردیبهشت‌ ‌ماه سال ۱۴۰۰ تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران درحدود ۳۵۰۰ تن و تولید کنسانتره مس شرکت از کارخانه‌های تغلیظ مس سرچشمه مس سونگون، مس میدوک و مس چهل کوره ۱۱ هزار تن از برنامه سال جلوتر بوده است.

تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص اصلی تولید در شرکت‌های معدنی نیز طی مدت مذکور، در مجموع رشد پنج درصدی را تجربه کرده است که براساس آن از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، شرکت مس ۵۲ هزار و ۳۸۹ تن نسبت به برنامه تعریف شده (۵۰ هزار و ۱۱۰ تن) مس محتوی، ۵۰ هزار تن کاتد مس معادل هفت درصد فراتر از برنامه، ۶۲ هزار و ۳۲۵ تن آند با رشد پنج درصدی نسبت به برنامه و ۲۱۶ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره مس معادل پنج درصد فراتر از برنامه، تولید کرده است.

در رابطه با مجموع استخراج از معادن سرچشمه، میدوک، سونگون چهل‌کوره و سایر معادن در حال آماده‌سازی نیز طی بازه زمانی مذکور، در مجموع ۳۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن استخراج صورت گرفته که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده ۳۱ میلیون و ۶۴۱ هزار تنی، از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است. برنامه تعیین‌ شده برای برداشت سنگ سولفوری از معادن فوق تا پایان نخستین ماه سال جاری ۹ میلیون و ۴۴۴ هزار تن بوده و عملکرد چهار میلیون و ۶۶۶ هزار تنی را رقم زده است.

همچنین میزان تولید لجن الکترولیزی (فلزات گران‌بها) نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۱۴۱ تن بوده است که در مقابل برنامه ۱۱۵ تنی رشد ۲۳ درصدی را ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا