نگراني کاخ سفيد از افزايش شديد قيمت مسکن

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری جو بایدن گفت افزایش قیمت مسکن در آمریکا به ترتیبی که ما مشاهده می‌کنیم موجب نگرانی است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت دولت بایدن در حال پایش قیمت‌های روزافزون مسکن در آمریکاست و نگران آن است که این مساله موجب شود تامین مسکن به صورت روزافزون غیرممکن شود.
جین ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: «افزایش قیمت مسکن به ترتیبی که ما مشاهده می‌کنیم موجب نگرانی ما درباره قابلیت تامین مسکن و دسترسی به بازار مسکن است.» وی افزود: «این را قبول داریم که عرضه مسکن جدید یک ضرورت است خصوصا در بخش قابل تامین در بازار.»
قیمت خانه به شدت در سراسر آمریکا در حال افزایش است. این اتفاق در حالی روی می‌دهد که مردم آمریکا که در میانه شیوع کرونا از خانه دورکاری می‌کرده اند در پی یافتن فضای بیشتر برای زندگی به تقلا افتاده اند.
در ماه آوریل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، قیمت مسکن در سراسر آمریکا بیش از 19 درصد افزایش یافته است. اما قیمت مسکن در شهر‌هایی مانند “کینگ استون” در ایالت نیویورک بیش از 35 درصد افزایش یافته است. همچنین قیمت مسکن در شهر “بویزی” در ایالت آیداهو نزدیک 33 درصد افزایش یافته است. قیمت مسکن در شهر لاس وگاس هم امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است. یک خانه متوسط در شهر تیبران در ایالت کالیفرنیا به قیمت بیش از دو میلیون دلار فروش رفت که 58 درصد بیش از قیمت درخواستیِ فروشندهِ آن بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا