تبدیل باند رفتِ منطقه 2 آزادراه تهران-شمال به 2 فاز‌/تونل کندوان از مدار خارج می‌شود

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه مقرر شده است، ابتدا باند رفت در منطقه 2 آزادراه به بهره‌برداری برسد و در گام بعد باند برگشت هم تکمیل شود، گفت: باند رفتِ منطقه 2 هم به 2 فاز تبدیل شد و در حال اجرا است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛سعید شاهسواری در پاسخ به این سوال که باند رفت در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال چه زمانی تحویل می‌شود، اظهار داشت: طبق تصمیم‌گیری بنیاد مستضعفان و دولت به عنوان شرکای پروژه در آزادراه تهران-شمال، مقرر شده است، ابتدا باند رفت در منطقه 2 آزادراه به بهره‌برداری برسد و در گام بعد باند برگشت هم تکمیل شود.

* باندِ رفت در منطقه 2 آزادراه به 2 فاز اجرایی تبدیل شد

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه بنیاد مستضعفان و دولت به عنوان شرکای پروژه حمایت‌های مالی مناسبی از پروژه دارند، اظهار داشت:‌ بر اساس اهدافی که در نظر گرفته‌ایم، باند رفتِ منطقه 2 هم به 2 فاز یا قطعه تبدیل شد و در حال اجرا است.

* حذف تونل کندوان با افتتاح فاز یک از باند رفتِ منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

وی تصریح کرد: فازِ اول باند رفت در منطقه 2 شامل تونل البرز شرقی و اتصال دهنه شمالی و جنوبی آن به جاده چالوس به طول 9 کیلومتر‌ و اتصال شمال و جنوب تونل البرز است که 5 کیلومتر از مسیر فعلی جاده چالوس را کوتاه می‌کند.

شاهسواری اضافه کرد: با افتتاح این فاز ‌قسمت صعب‌‌العبور جنوب و شمالِ تونل کندوان از مدار خارج می‌شود و مسیر ایمن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال ادامه داد: پیشرفت فیزیکی قطعه یک از باند رفت در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال حدود 85 درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد.

* پیشرفت فیزیکی 60 درصد فاز 2 در باند رفتِ منطقه 2 آزادراه تهران-‌شمال

وی اظهار کرد: ادامه ‌مسیر در منطقه 2 آزادراه تا پایان منطقه 2 در باند رفت‌، به  تونل البرز شرقی متصل می‌شود، این فاز هم در حال احداث است و پیشرفت فیزیکی آن بیش از 60 درصد است.

شاهسواری بیان کرد: تلاش می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن با حمایت‌های مالی دولت و بنیاد مستضعفان هر دو فاز باند رفت در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال تکمیل شود.

* مشخصات و جزئیات 4 منطقه آزادراه تهران-شمال

به گزارش فارس منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر، اسفند 98 ‌‌به بهره‌برداری رسید، مسیر‌ منطقه یک از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان در کنار دره کن شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده، سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4850 متر این رشته‌کوه را قطع کرده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دوآب شهرستانک قرار می‌گیرد و تا سه راهی شهرستانک در محور کرج-چالوس ادامه دارد.

پس از ‌عبور از منطقه یک، با توجه به تکمیل نشدن مناطق 2 و 3 آزادراه، فعلاً در سه راهی شهرستانک خودروها وارد جاده موجود کرج-چالوس می‌شوند و سپس در ادامه جاده موجود، مسیر تا مرزن‌آباد ادامه می‌یابد و پس از آن خودروها می‌توانند وارد ‌منطقه چهار آزادراه تهران-شمال ‌شوند، این مسیر در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد تا چالوس 20کیلومتر طول دارد که دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه شده است، این منطقه در دولت دهم تکمیل و افتتاح شد.

مقرر است در ابتدا یک باند از منطقه 2 آزادراه تهران – شمال که باند رفت است، ساخته شود و باند بازگشت آن هم همین جاده موجود کندوان باشد.

‌منطقه 3 آزادراه تهران-شمال سخت ترین منطقه این آزادراه از نظر وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی است، این منطقه حد‌ فاصل پل زنگوله – سه راهى دشت نظیر و مرزن‌آباد به طول تقریبی 46 کیلومتر است؛ مسیر‌ دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود؛ در این منطقه نیز هیچ‌گونه اقدامی در مورد عملیات اجرایی انجام نگرفته‌ است، اما مطالعات اجرایی آن که به دلیل گذشت مدت‌زمان زیاد منقضی شده بود، ‌به روز شده است‌؛ به گفته مسوولان در منطقه 3 هنوز هیچ عملیات عمرانی انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا