شرایط کسب و کار در مشاغل صنایع دستی یزد تسهیل شد

یزد – شرایط کسب و کار در مشاغل صنایع دستی استان با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان و صنتعگران صنایع‌دستی در خصوص لزوم حذف شرط تمدید کارت مهارت فنی برای بیمه تأمین اجتماعی تسهیل شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اعلام این خبر افزود: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان و صنتعگران صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی در  سال ۱۳۸۸، صنتعگران دارای مجوز صنایع دستی می بایست به طور دوره ای مهارت سنجی شده و کارت فعالیت خود را  تمدید کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، علی نمازی افزود: با پایش صورت گرفته توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد مشخص شد که این مسأله یکی از چالش‌های فعالان حوزه صنایع دستی است؛ چراکه کارگاههای کوچک صنایع دستی مجبور بودند هر چند سال یکبار برای تمدید بیمه خود درگیر فرآیند اداری تمدید مدرک فنی و حرفه‌ای  شوند.

وی اظهار داشت: وقتی فردی برای یکبار موفق به دریافت کارت مهارت می شود و در طول فعالیت مهارت او افزایش می‌یابد دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون مهارت و تمدید کارت ندارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد یادآور شد با رایزنی‌های صورت گرفته با دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، موضوع در دستور کار کمیته‌های تخصصی هیأت قرار گرفت. در آذرماه سال ۱۳۹۹، جلسه کمیته تخصصی هیأت مقررات‌زدایی با حضور مقامات استانی و کشوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و با موافقت اکثریت اعضاء موضوع در دستور کار هیأت مقررات‌زدایی قرار گرفت.

نمازی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه هیأت مقررات‌زدایی اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان اقتصادی استان برگزار شد و پس تصویب، موضوع اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان و صنتعگران صنایع‌دستی با حذف شرط تمدید کارت مهارت فنی برای بیمه تأمین اجتماعی به هیات دولت ارسال شد.

با اصلاح آیین نامه یاد شده سالانه حدود ۲۲ هزار نفر از صنعتگران سراسر کشور از مزایای آن بهره مند می شوند.

شناسایی و تلاش برای اصلاح  قوانین مخل فضای کسب و کار و سرمایه گذاری از جمله برنامه های محوری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا