انتقاد از افزایش شدید اجاره‌بهای مسکن/ وزیر راه باید پاسخگو باشد

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجاره مسکن افزایش یافته است و وزیر راه و شهرسازی باید توضیح دهد چه اقداماتی برای ساماندهی این بازار انجام داده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی،گفت: افزایش شدید قیمت اجاره بهای مسکن فشار زیادی را به مردم وارد کرده است. برای مثال اگر سال گذشته برای یک منزل مسکونی مستأجری باید ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه می داد امسال مالک آن خانه قیمت را چندین برابر کرده است و در این شرایط سوال ما این است که یک مستأجر باید در سال چقدر درآمد داشته باشد تا بتواند مبالغ هنگفت ودیعه مسکن را تأمین کند؟

وی تصریح کرد: با این شرایط اگر مردم هیچ چیزی نخرند و نپوشند باز هم نمی توانند مبلغ اجاره را پرداخت کنند و سوال ما از وزیر راه و شهرسازی این است که چه اقداماتی برای نظارت و ساماندهی بازار مسکن انجام داده است.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف دارد که بسیاری از مردم به دلیل گرانی شدید مسکن مجبور هستند به حاشیه شهرها بروند و وزیر راه و شهرسازی باید حتما در این زمینه پاسخگو باشد.

صباغیان گفت: مجلس قانون بسیار خوبی تحت عنوان مالیات بر خانه های خالی به تصویب رساند اما تاکنون مشکل بازار مسکن حل و فصل نشده و لازم است صدای مردم در این زمینه شنیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا