ثبت رکورد صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه

صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه رکورد زد و روز دوشنبه به رقم ۷۰۰دستگاه کامیون و تریلر حامل بار در روز رسید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛فرماندار دشت آزادگان گفت: بیشتر کالاهای صادراتی از مرز تجاری چذابه تره بار تولیدی خوزستان شامل هندوانه ، گوجه ، خربزه و پیاز بوده است.

حمید سیلاوی افزود : هدف گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه رسیدن به صدور یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالا در روز به عراق از این مرز بین‌المللی است .

وی با بیان اینکه صادرات تولیدات صنعتی و کشاورزی استان به رونق اقتصادی و پایداری اشتغال موجود کمک می‌کند افزود: در حال رایزنی برای صادرات آبزیان پرورشی گرمابی استان به عراق هستیم هرچند بازرگانان عراقی خواهان واردات آبزیان دریایی خوزستان از مرز چذابه هستند.فرماندار دشت آزادگان گفت: با توافق‌ و مذاکره صورت گرفته با طرف عراقی در سه مرحله ، صادرات محصولات جالیزی خوزستان به عراق از مرز چذابه ادامه خواهد داشت.

سیلاوی افزود: روند صادرات کالاهای غیرنفتی از چذابه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ بدون وقفه ادامه داشته که امیدواریم صادرات کالا در ماه‌های پیش رو به یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای غیرنفتی برسد.فرماندار دشت آزادگان با اشاره به ظرفیت بالای صادرات کالاهای تولیدی خوزستان به عراق گفت: بازرگانان و تجار بومی باید از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی برای توسعه صادرات کالا به عراق استفاده کنند تا فرصت‌های ما در بازار عراق توسط رقبا گرفته نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا